בארץ דעות

מאמר דעה: "ביבי מלך ישראל"

קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

רה"מ השתלח במפלגת כחול-לבן וקרא מעל קריאות ההמון לבושה לאחדות. רק באיזו אחדות מדובר? באחדות הכיסא או הערכים? אין לדעת.

"זה מעל הפוליטיקה. זה אבסורד. זה בלתי נתפס וזו גם סתירת לחי לחיילי ישראל" אמר רה"מ בנימין נתניהו מעל בימת הנואמים בגני התערוכה בת"א. רה"מ נדמה כי נכנס בו שד. שד ההישרדות. לא בהכרח הפוליטי, כמו האישי. לא כל כך למען המדינה אלא כנראה למען עצמו. עיניו ריצדו מצד לצד כלא מאמין. נדמה כי המהלכים הפוליטיים אותן עשה שנים, כמו כל ממשלות ישראל, נוגס כעת באחוריו. שיתוף פעולה עם מפלגה אנטי ציונית.

"זו פגיעה חמורה בדמוקרטיה הישראלית" הצהיר נתניהו, והמשיך: "בדמוקרטיה, בטוהר הבחירות, טוהר הכוונות". נתניהו לא הבין דבר אחד. דבר אשר בהחלט לא היה כדוגמתו, אך מהמתרס השני. "זו סכנה עצומה למדינת ישראל, זו נקודת שבר שלא היה כדוגמתו" מלגלג על אזרחי ישראל רה"מ. כפרסונפיקציה של המדינה. רה"מ, בהיעדר הערכה, כמה להיות מזוהה עם המדינה עד אובדן העשתונות. הוא שכח כי הוא שחקן פוליטי שנמצא בתפקיד ממלכתי זמנית. בניגוד לכל הצהרותיו, רה"מ לא התווה דרך לממשלת אחדות אלא קורא לאלו שניצחו בבחירות להתקפל. הוא קורא להם כביכול: "עזבו. ערכים לחוד וכיסא לחוד". בקו אחד ללכלוך היוצא כנגד היורש גדעון סער. סער נדמה היחיד המאיים על נתניהו מפנים הליכוד. אולי שמא הוא היחיד בעל יכולת ביצוע עם ערכים. מעידים על כך כל פעולותיו במשרד החינוך.

רה"מ החליט הפעם לא לתקוף בכללותם את המגזר הערבי, אלא רק את מנהיגיו. "אנחנו לא רוצים בחירות" הצהיר רה"מ לקהל מאמיניו, אך קבע כי "יש דבר הרבה יותר גרוע. וזו ממשלת מיעוט מסוכנת שנשענת על איימן עודה ואחמד טיבי. ממשלה כזו היא איום קיומי על מדינת ישראל". כך רה"מ ינסה למכור את השקר לבוחריו. זה לא אני, זה האיום האחר הקיומי.

ילך הביתה? קרדיט: מגזין לתוך הלילה.

כמובן שהוא לא חסך וגם עשה אזכור לאיראן. כי ככל שהאיום גדול יותר, ככל שהפחד משתק יותר, המוח יחשוב פחות. חברי הרשימה המשותפת לא יכולים לבדם להפיל ממשלת מיעוט. הם יצטרכו את האופוזיציה- כלומר את הליכוד. אפילו במצב של מבצע צבאי. האם יש קביעה כי הליכוד בכל מצב יפיל ממשלה כחול-לבן? לי אישית נדמה כי זה יהיה אסון אך יקבע את הליכוד כפועלים כנגד הקונצנזוס הלאומי. משהו שלא נראה כי יקרה בקרוב.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"