בארץ

ח"כ מהליכוד: ההפגנה נגד הסיפוח בשבת האחרונה היא גיס חמישי

קרדיט: דף הפייסבוק של מפלגת מר"צ.
קרדיט: דף פייסבוק תנועת מר"צ.
Written by אריה הלבר

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד יצא ברשת החברתית טוויטר אמש נגד ההפגנה נגד הסיפוח: "יש כאן גיס חמישי שמייחל שהמהומות בארה"ב יגיעו לכאן". שר התקשורת, ח"כ יועז הנדל על ההפגנה: "ויכוח שאמור להתנהל בין ישראלים שאוהבים את המדינה. כשדגלי אשף מונפים והדרישה לחזור ל-48 מהדהדת, הנחת המוצא הזאת נפגעת".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) כתב ברשת הטוויטר על ההפגנה נגד הסיפוח של  אזור יהודה ושומרון: "הזוי ועצוב. יש כאן גיס חמישי שמייחל שהמהומות בארה"ב יגיעו לכאן. לא מפתיע שרבים מהם נמצאים בהפגנה בת"א שנראית כמו הפגנה עזתית ולא של ישראלים מודאגים", והוסיף: "מותר להיות נגד הריבונות. אך למי אתם דואגים בדיוק? הדגלים, וההמנון ששרתם מצביעים על משהו אחר, מעוות ביותר. מהרסייך ומחריבייך." השר המקשר בין הממשלה לכנסת, ח"כ דודי אמסלם, כתב ברשת הטוויטר כי "התשובה הציונית היחידה שלנו לאנשים שמניפים דגלים אדומים ודגלי אש"ף במרכז ת"א – החלת הריבונות הישראלית על חבלי מולדת". אך זוהי לא האמירה היחידה של קרעי בנושא. בריאיון עבור רדיו 103FM אמר קרעי כי המפגינים מחו "נגד קיומה של מדינה יהודית ודמוקרטית", והוסיף בנוגע למפגינים: ""לא נושמים מאז 1948, נכבה".

"הפגנה נגד הריבונות זה בסדר, אפשר להפגין, אפשר להביע דעה, זה לגיטימי ואנו ניאבק על כך שכל אחד יוכל להביע ולומר את דעתו, אבל להפגין עם דגלי אויב? ראית את ההבדל בצבעים בין ההפגנה בתל אביב להפגנה בעזה? זה נראה כמו הפגנה עזתית. סליחה, זה לא נראה כמו הפגנה של ישראלים מודאגים, עם כל הכבוד" אמר רקעי בריאיון.

אלפים צבעו שלשום את כיכר רבין בכדי להגיד לא לסיפוח וכן לפתרון שתי מדינות לשני עמים. עם סיום ההפגנה ירדו מאות אל רחוב אבן גבירול בניסיון להתחיל צעדה, בניגוד להתחייבות המארגנים. המשטרה קראה להם להתפזר, ובשלב מאוחר יותר עצרה חמישה מפגינים שנגררו לניידות. בין העצורים היה צלם העיתונות תומר אפלבאום. ע"פ אתר ויינט, במהלך העצרת יו"ר מר"צ, ח"כ ניצן הורוביץ', אמר כי "הסיפוח הוא פשע מלחמה ופשע נגד השלום והדמוקרטיה. הוא יעלה לנו בדם", ופנה לחבריו לשעבר בכחול-לבן ובמפלגת העבודה: "כבר בגדתם בבוחרים, כבר גנבתם את הקולות, אל תאפשרו לנאשם מבלפור לגנוב גם את המדינה".

שר התקשורת, ח"כ יועז הנדל, הגיב להפגנה נגד הסיפוח: "ללא קשר. יש לי ויכוח עם השמאל לגבי ניהול הסיכונים ועתיד יו״ש. זה ויכוח שאמור להתנהל בין ישראלים שאוהבים את המדינה. כשדגלי אשף מונפים והדרישה לחזור ל-48 מהדהדת, הנחת המוצא הזאת נפגעת. כל אחד שהפגין בכיכר רבין צריך לשאול את עצמו טובת מי הוא מחפש".

"הדרך השנייה תוביל אותנו לשנאה, אלימות ואפרטהייד. מציאות שבה עתיד של כל ילד ייקבע לפי הלאום שלו וכל חייו יהיה אזרח סוג ב'. יש רק עתיד אחד, והוא משותף" קבע יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, בסרטון שהוקרן בהפגנה. המארגנים, בהם נמנים 33 ארגונים שונים, הסבירו כי החלת הריבונות באופן חד צדדי רק תבעיר את השטח ותפגע בניסיונות לקדם משא ומתן עתידי בין הפלסטינים לבין ישראל. בשבוע האחרון פורסם באתר וואלה חדשות כי צה"ל נערך לאינתיפאדה שלישית עקב הודעת הסיפוח של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בכתבה פורסם כי הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מינה צוותי עבודה כדי להיערך למשמעויות הביטחוניות.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר