בארץ

התנועה לאיכות השלטון מגבה את משטרת ישראל ומגנה את מכתב השר לביטחון פנים לממלא מקום המפכ"ל

רה"מ בעת ישיבת הממשלה ביום פתיחת משפטו. קרדיט: לע"מ.

זאת עקב שליחת מכתב מטעם השר למ"מ מפכ"ל המשטרה הקורא לו "לנקוט בכל האמצעים" כדי לאתר את הגורמים בארגון שצוטטו אמש בחדשות 12 ביחס לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. הגורמים אמרו כי לא יעשו הנחות לרה"מ אם יידרשו לחקור עוד פרשות בעניינו. בחודשים הקרובים צפוי להתמנות מפכ"ל קבוע ע"י השר המקורב לרה"מ.

"מכתב שנועד להלך אימים על שוטרי וחוקרי המשטרה. במקום להגן עליהם, אוחנה, בהתנהלות בריונית, מנסה לזרוע פחד ולהרתיע את המשטרה מלעשות את עבודתה המקצועית". כך הגיבה התנועה לאיכות השלטון עקב פרסום המכתב ששלח היום (26.05) השר לביטחון פנים, ח"כ אמיר אוחנה, לממלא מקום מפכ"ל משטרת ישראל, ניצב מוטי כהן, בו השר מבקש מהאחרון "לנקוט בכל האמצעים" כדי לאתר את הגורמים הבכירים במשטרה שהתראיינו בעילום שם לחדשות 12 אמש. הגורמים התייחסו לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו ולנאומו טרום פתיחת משפטו כנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. עיתון הארץ דיווח כי השר קרא לכהן להשתמש בכל אמצעי שימצא לנכון כדי לאתר את המצוטטים, לרבות בדיקות פוליגרף והוצאת פלטי שיחות. בחודשים הקרובים צפוי אוחנה למנות מפכ"ל קבוע למשטרה כשכהן הוא אחד המועמדים לתפקיד.

התנועה לאיכות השלטון הודיעה: "התנועה מחזקת את ידי השוטרים והמפקדים וקוראת להם לפעול על פי הדין וללא מורא. התנועה לאיכות השלטון מבקשת להדגיש כי היא תעניק גיבוי משפטי לכל שוטר שיפגע בעקבות האיומים של השר החדש".

בחדשות 12 דווח כי גורמים במשטרה הגיבו לנאום רה"מ: "מעולם לא היה כאן ראש ממשלה שניסה כך לנגח ולפגוע בצורה כל כך בוטה במערכת אכיפת החוק", והוסיפו: "הטענות המופרכות של נתניהו מעידות יותר עליו מאשר על החוקרים והפרקליטים". הבכירים הרחיבו: "חוקרי להב 433 עשו עבודה מעולה, והתעלמו מכל הלחצים שניסו להפעיל עליהם. כך הם (החוקרים) יפעלו גם אם היועמ"ש יחליט על חקירה נוספת נגד נתניהו בתיק המניות שלו. נקבל אותו בכבוד – אך כמו בחקירות הקודמות שלו, רה"מ לא יקבל שום הנחה".

השר אמיר אוחנה. קרדיט: ויקיפדיה

במכתב של אוחנה לכהן נכתב כי "גורם שכזה, השולח איום לעבר ראש הממשלה, פוגע קשות בתדמיתה של המשטרה, במעמדה וביוקרתה בעיני הציבור, על אף שרובם המכריע של השוטרים והשוטרות אינם מתנהלים באופן זה. 'בכירים במשטרה' המתדרכים נגד הדרג הנבחר שולחים מסר רע לא רק לציבור הרחב, אלא גם לשוטרות ולשוטרים הזוטרים יותר, שלפיו תרבות ארגונית קלוקלת זו היא תקינה ובכך מסייעים להשריש אותה, במקום לעקור אותה מן היסוד". נתניהו אף הוא לא נשאר אדיש לדברי הבכירים, ופרסם בדף הפייסבוק: "האיום האנונימי של חוקרי המשטרה אמש בחדשות 12 לפתוח בחקירת סרק נוספת נגד ראש הממשלה, בתגובה על כך שחשף את השימוש בסחיטה באיומים והדחת עדים בחקירות נגדו, הוא ניסיון לסתימת פיות של לא פחות מאשר ראש ממשלה בישראל".

"האיומים הללו הם דוגמה מובהקת לתחלואים שחייבים לתקן כדי להבטיח את הדמוקרטיה בישראל" כתב נתניהו.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"