בארץ

הפארסה, הבלבול וההודעות בערב

קרדיט: צילום מסך. שידורי יום העצמאות.
Written by אריה הלבר

רבבות מצביעי גוש כחול לבן טרום הפירוק ע"י יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, קיבלו הודעות כביכול מראש התנועה אשר מסביר את צעדיו בסמיכות לריאיון בתוכנית עובדה. במקביל, ראש הממשלה נתניהו ניסה להתחמק מהגעה לפתיחת משפטו כנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים- בניגוד להערכת גנץ באותו ריאיון.

רבבות ממתפקדי וממצביעי גוש כחול לבן טרום פירוקו ע"י יו"ר כחול-לבן, ח"כ בני גנץ, קיבלו השבוע הודעות המנסות להסביר את מניעיו של גנץ בסמיכות מופלאה לריאיון מיוחד שערך מול אילנה דיין השבוע בתוכנית עובדה של קשת 12. "כאן בני גנץ, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון. סיכנתי את חיי עבור המדינה שלנו. הסיכון הפוליטי האישי שלי לא באמת מעניין. העם רוצה וצריך אחדות. הוא צריך לדעת במיוחד בשעה זו, שיש מנהיגים שמוכנים לשלם מחיר עבורו. אם גם בשבילכם אחדות ישראל לפני הכל. השיבו 1" נכתב בקישוש התמיכה של בני גנץ. במענה אחד נכתב: "בושה וחרפה. הדבר היחידי שאני חש כלפי בני גנץ שהוא גנב את הקול שלי. זאת המילה היחידה המתאימה- בני גנץ גנב את הקול שלי. אדם שגונב מאחר אינו ראוי במובן הכי עמוק של צמד המילים- אינו ראוי".

בראיון השבוע דיין שואלת את גנץ: "שאלת אותו אם הוא יעשה משהו כדי להימלט מאימת הדין?". במענה, גנץ אמר כי "שאלתי אותו אם הוא הולך למשפט והוא אמר לי 'כן'", והוסיף כתשובה לשאלה האם הוא מאמין לנתניהו: "בשבוע הבא נראה. אני מאמין לו. אני חושב שהוא יעשה את זה.  אין לו ברירה…אני לא באתי לשרת את נתניהו. אני באתי לשרת את מדינת ישראל". גנץ הוסיף כי ההתנגדות לכהן תחת נאשם בפלילים לא הייתה עיקרון, אלא "אמירה עקרונית שהייתה נכונה לשעתה".

קרדיט: צילום מסך, מגזין לתוך הלילה


בהתאם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה השבוע אכן להתחמק מהגעה לפתיחת משפטו ולשבת על ספסל הנאשמים בבית המשפט המחוזי בירושלים. לאחר שהפרקליטות הביעה את התנגדותה לאי-הגעת רה"מ בטענות של עלויות אבטחה גבוהות לציבור, עורכי דינו של נתניהו, עמית חדד ומיכה פטמן, הגיבו להחלטה: "אין מנוס מלקבוע שתגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין רק לא ביבי", והוסיפו: "למקרה שמישהו לא שם לב, הבחירות כבר הסתיימו וראש הממשלה נתניהו פועל במרץ במסגרת ממשלת האחדות שהקים לטפל בבעיות הבוערות של הקורונה, הכלכלה והחזרת אנשים למעגל התעסוקה. הוא ימשיך לעשות זאת גם ביום ראשון, לפני ואחרי הדיון בבית המשפט".

במסגרת דיווח חדשות 12, בפרקליטות הגיבו על הדברים: "הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת. הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא כוזבת ומתלהמת. לא היה בה שום נימוק שקשור להצגת תמונה של מר נתניהו על ספסל הנאשמים. ממילא תגובת הפרקליטות לא התייחסה לשיקול הזה בשום אופן, אלא לשיקולים ענייניים בלבד. צר לנו על כך שעורכי הדין נתנו ידם להתקפה פראית נגד עמיתיהם, נציגי התביעה, ועל הניסיון הכוזב לייחס לנציגי הפרקליטות שיקולים זרים שלא ממין העניין".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר