בארץ

הקואליציה רק התחילה וכבר נראים סדקים

קרדיט: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
Written by אריה הלבר

זאת עקב תחילת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. השר המקשר בין הממשלה לכנסת, ח"כ דודי אמסלם, אמר בריאיון בגלי צה"ל כי היועץ המשפטי לממשלה הוא עבריין. בתגובה, שר המשפטים, ח"כ אבי ניסנקורן, אמר כי הוא סומך ידיו על היועמ"ש. בד בבד, ברשימת דרך ארץ סירבו להתייחס לכדור השלג התקשורתי.

הקואליציה רק הושבעה וכבר נדמה כי עולים בה סדקים עקב העמדתו לדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעוון שוחד, מרמה והפרת אמונים. זאת לאחר מתקפתו של השר המקשר בין הממשלה לכנסת, ח"כ דודי אמסלם, בריאיון לאודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל נגד היועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש), ד"ר אביחי מנדלבליט.  "ראש הממשלה שגה בהחלטה הזאת ומינה את מנדלבליט אבל אני מניח שעל בסיס ההקלטות אין מחלוקת בעם ישראל שמנדלבליט הוא לכאורה עבריין. אין שאלה כזאת כבר. יש הקלטות, אנשים שמעו באוזן. לא צריך פרשנות, לא צריכים שופטים עליונים, לא צריך את כל להקת השמאל והפרשנים והפרופסורים שלה מכל הפקולטות ומכל עולם המשפט" אמר אמסלם, וסיכם: "שלב ההפיכה לא נעצר, אלא מגיע לשערי בית המשפט".

מנגד, שר המשפטים, ח"כ אבי ניסנקורן, כתב ברשת הטוויטר נגד דברי אמסלם: "אני שב ומבהיר: יש לי אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה. שרי ממשלה רשאים להביע ביקורת עניינית, אבל מתקפות נטולות רסן הן חציית קו אדום". לכך במפלגת השלטון הגיבו בזעם. אמסלם אף ענה לשר המשפטים ניסנקורן: "הפיכה- לא פחות ולא יותר. אני לא מכיר עוד מדינה אחת בעולם שמייחסת שוחד לרה"מ או למאן דהוא בעקבות סיקור תקשורתי אוהד. זו בדיחה הזויה ומופרכת, אפילו לא מצחיקה. שלב ההפיכה לא נעצר, אלא הגיע לצערי עד לשערי בית המשפט. כשיפורסמו הקלטות, אולי נבין שאין מחלוקת שאביחי מנדלבליט הוא עבריין לכאורה". זאת לאחר דחיית בית המשפט את בקשת רה"מ לא להיות נוכח בפתיחת משפטו בעילה של עלויות אבטחה גבוהות לכאורה במעמד, ובניגוד הפרקליטות לבקשה.

בסביבתו של שר התקשורת, ח"כ יועז הנדל, סירבו להתייחס להתקפות האחרונות על מערכת המשפט מצד קודמו בתפקיד וחברו לממשלה הנוכחית. זאת למרות הבטחת הבחירות שלהם במסגרת גוש כחול לבן. מנגד, גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, לא העלה על כתב את התנגדותו להתקפה האחרונה נגד היועמ"ש. אך נושא ההתקפות על מערכת המשפט הוא לא העילה היחידה ליריות בתוך המרצדס שהיא הממשלה. ח"כ שרן השכל (הליכוד) תקפה ברשתות החברתיות את החלטות שר החקלאות הנכנס בנוגע לקניית חמאה. " שר החקלאות החדש, אלון שוסטר ממפלגת כחול לבן, רוצה שתשלמו ביוקר על חמאה, או שפשוט לא תוכלו לקנות חמאה" כתבה השכל בפייסבוק, והוסיפה: "לא אתם מעניינים אותו, אלא קומץ חברים ומקורבים, וטריאופול של טייקונים שכבר שנים מרוויחים הון עתק על חשבון משפחות עובדות שצורכות מוצרי מזון בסיסיים".

בהתאם, שר האוצר, ח"כ ישראל כ"ץ, להמשיך בהפחתת המכס. "החלטתי היום להמשיך את הפחתת המכס על יבוא חמאה מחו״ל ולהמשיך את התחרות בענף החלב במטרה להביא להוזלת המוצרים והורדת יוקר המחייה. כפי שפעלתי למען אזרחי ישראל ברפורמת השמיים הפתוחים, שביצעתי למרות ההתנגדויות הרבות, בחרתי שוב באזרחי ישראל שמתמודדים עם יוקר המחיה והשלכות משבר הקורונה" כתב כ"ץ ברשת הטוויטר.

(בהכנת הכתבה השתתף אלון ויס)

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר