בארץ

התנועה לטוהר המידות ליו"ר הועדה המסדרת בכנסת: אל תאפשר את חזרת חיים כץ לתפקיד יו"ר ועדת העבודה והרווחה

קרדיט: דף פייסבוק אבי ניסנקורן.

התנועה הזכירה את כתב האישום החמור נגד כץ בעבירות מרמה והפרת אמונים. העבירות בוצעו על פי החשד ע"י כץ בעת כהונתו כיו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת. זאת עקב הפרסומים היום על כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את כץ למשרת יו"ר הועדה מחדש. בין המכותבים, ח"כ איתן גינזבורג ויו"ר הכנסת המיועד, ח"כ יריב לוין.

התנועה לטוהר המידות פנתה אמש (14.05) ליו"ר הועדה המסדרת בכנסת, ח"כ אבי ניסנקורן, במטרה לא לאפשר את חזרתו של ח"כ חיים כץ לתפקידו הקודם כיו"ר ועדת העבודה והרווחה בכנסת. זאת עקב הפרסומים השונים בתקשורת כי ראש הממשלה הנוכחי, ח"כ בנימין נתניהו, הודע לכץ על כוונתו לקדמו לבחירה מחודשת לראשות הועדה בה כביכול ע"פ החשד ביצע כץ עבירות חמורות של מרמה והפרת אמונים.

"כנגד ח"כ חיים כץ הוגש כתב אישום חמור בעבירות של מרמה והפרת אמונים. על פי עובדות כתב האישום, שהוגש לכנסת ה- 22 על ידי היועץ המשפטי לממשלה, בעת שחה"כ כץ כיהן כיו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, הוא פעל בדרך של הסתרת מידע שיטתית, ביודעין, מחברי הוועדה, וזאת מתוך אינטרס כלכלי אישי שלו ושל חברו, מר מוטי בן ארי" נכתב בפניית התנועה, והוסיפו בהתייחס לחסינות לה זכה כץ כי התנועה עתרה לבג"צ בנושא ודיון בנוגע לעתירה נקבע ל-15 ביוני.

ע"פ הפרסומים האחרונים בכלי התקשורת, עולה אפשרות כי בכוונת הקואליציה המסתמנת לקדם את בחירתו של כץ לתפקיד יו"ר ועדת העבודה והרווחה. "זה התפקיד אשר בעת כהונתו בו, ביצע חה"כ כץ, על פי כתב האישום שנמסר לכנסת כאמור, את העבירות החמורות המיוחסות לו" קבעו בתנועה, והסבירו כי תקנון הכנסת קובע "סמכות לוועדה המסדרת לקבוע, כי אין באפשרותו של חה"כ חיים כץ לעמוד בראשות ועדה קבועה בכנסת, אף לאחר שהוענקה לו חסינות כאמור".

קרדיט: ערוץ הכנסת.

"לא ניתן להסכין עם מצב דברים בו חה"כ חיים כץ שב לתפקיד יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, הוא התפקיד בו ניצל לרעה את סמכותו לטובתו האישית, פגע בטוהר הליכי החקיקה, באמון הציבור בכנסת ובשלטון החוק. גם אם הנכם סבורים כי חה"כ כץ זכאי לחסינות, הרי שאין מקום להשיבו ל'זירת הפשע', באופן שייפגע עוד יותר אמון הציבור בכנסת ובנבחריו" נכתב בפנייה.

מנכ"ל העמותה לטוהר המידות, עו"ד עומר מקייס, מסר למגזין לתוך הלילה: "העבירות שביצע ח"כ כץ בוצעו בתפקידו כיו"ר הועדה. כץ פגע באמון הציבור עת רתם את הליך החקיקה לטובתו האישית ולטובת חברו מוטי בן ארי. זוהי פגיעה חמורה ביותר. כעת רוצים להשיב את כץ לתפקידו, 'זירת הפשע'. יש בכך בכדי לפגוע באמון של הציבור בטוהר של פעילות הועדה".

ח"כ אבי ניסנקורן, ח"כ איתן גינזבורג, ח"כ יריב לוין והיועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית  אפיק לא מסרו תגובה בנושא למרות בקשות המגזין.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"