בארץ דעות

מאמר דעה: הזקנה בת המאה שקפצה מהחלון ונעלמה

קרדיט: דף הפייסבוק עמיר פרץ

לא, זה לא ביטוי סתמי, אלא מה שהגדיר את הסתלקות מפלגת העבודה מהמפה הפוליטית. כל הברברת המשעממת על ערכי רבין, תוחלף ע"י היו"ר המכהן, ח"כ עמיר פרץ, בתפקיד ממלכתי, בניהול משבר ועת חירום. אך האמת רחוקה משם כמו השלטון האמיתי.

מפלגת העבודה עשתה אמש (26.04) מה שלא עשתה באף זמן אחר בדורותיה- התאבדות פוליטית טהורה. הישג. ובמונחי מפלגת השלטון- כפיים. כל הברברת הנלווית על אחריות ממלכתית, על הישג בהיותה בעלת שרים ובקואליציה. הכל כמו נרות אשכבה בטקס שלה עצמה. מי שידבר על הישג, שיראה כמה ההישג הוא מינורי. במיוחד לאור מפת המנדטים. כל העניין של הישגים לא ישנה את האמת המרה- מפלגת העבודה תשב תחת ראש ממשלה נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. עם כוח וטו על החלטות ממשלה וכוח לפירוק הממשלה.

יו"ר מפלגת העבודה יכול לדבר על עת חירום כל עוד השקר אינו עירום. אך ערוותו מתבררת כעת ברבים. מהדורות החדשות מדברות כבר על הקלות. אז אם יש הקלות, היכן החירום? החירום נמצא בהסכם הקואליציוני עבודה כחול לבן. עבודה בעיניים. בין הסעיפים ניתן לראות סעיפי שגריר או קונסול לחבר מטעם המפלגה והליכה עיוורת אחר יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ.

בינתיים, עיתון מעריב דיווח כי 1219 מחברי המפלגה הצביעו נגד מתוך סך כולל של 3850 חבריה. אולי בתקווה תקום מתוך אותם חברים רשימה אחרת. פרץ כרגע בעיקר מבזה את מורשתו של רא"ל (במיל') יצחק רבין ז"ל. "אני מודה לכל צירי הועידה, אלה שתמכו ואלה שהתנגדו. זכינו הערב לגיבוי גורף של חברי המפלגה להיות הסמן החברתי והמדיני של הממשלה, ולשנות את סדר היום  ואת המדיניות הכלכלית של הממשלה לסוציאל דמוקרטית" אמר פרץ באירוע. השאלה הגדולה היא איך הוא מתכוון לעשות זאת עם ראש ממשלה שעמד בכיכר ציון, ושמונח "סוציאל דמוקרטיה" זה כמו בד אדום לשור כעוס. אדרבא, רק צריך לקרוא מה שכותב בנו השקם וערב בשביל להבין.

מה שפרץ מתכנן כנראה זה להיות חותמת גומי. עלי הדפנה שיונחו על ממשלתו של נתניהו. שכשידברו על סיפוח, מוצדק או לא מוצדק ככל שיהיה, הם יהיו כביכול הסיבה שבגינה רה"מ נתניהו יתחיל את קמפיין הגוועלד של "לא איפשרו לי". אולי אפילו שמועות על קידום אישי לכאורה יתברר כאמת. ללא קשר להיתכנות המעשית של הכוח הקואליציוני. בושה למורשת רבין. בושה למורשת אשכול. יחי הסדר החדש.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"