בארץ

אלפים שלשום במחאת הדגלים השחורים בכיכר רבין

קרדיט: מגזין לתוך הלילה

אלפיים איש בכיכר, ואלפים בבית, מחו נגד המשא ומתן בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר מפלגת כחול-לבן, ח"כ בני גנץ. יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, בהפגנה אמש: "בשחיתות לא נלחמים מבפנים. אם אתה בפנים, כבר נכנעת".

אלפיים מפגינים הגיעו אמש (20.04) לכיכר רבין בתל אביב במחאה על צעדי המשא ומתן המתקדמים בין יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת על רקע מצבו המשפטי של רה"מ נתניהו כנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקי 1000, 2000 ו-4000. בשלטים "מצילים את הדמוקרטיה" ו-"אין לי ארץ אחרת, נתניהו לך הביתה" ובדגלים שחורים, תמיר חפץ, ממארגני האירוע,אמר מעל בימת הנואמים כי "אנחנו חייבים להציל את הדמוקרטיה. המהומה היא על זה שאדם עם אישום של שוחד מרמה והפרת אמונים, ואסור לאדם כזה להיות מורה או ראש עיר, רוב הזמן נמצא בניגוד עניינים, ולא יכול לנהל מדינה. זאת לא בקשה מוגזמת?".

שקמה שוורצמן, ממארגני מחאת הדגלים השחורים, אמרה מעל קריאות "דמוקרטיה" בכיכר: "שמעתי איך באישון לילה סוגרים לנו את בית המשפט, שיתקו לנו את הכנסת, ואז יו"ר הכנסת לא צריך לקיים את בג"ץ. אסור להיות בשקט שדברים כאלה קורים. היה לנו ברור אז כמו שברור עכשיו שמשמעות הדברים זה ניסיון מתמשך בחסות הקורונה להחריב לנו את הדמוקרטיה", והוסיפה: "לא ניתן שיחריבו לנו את הדמוקרטיה. אנחנו מבקשים שלושה דברים ופונים באופן אישי לבני גנץ. תעשו לנו אור כי אנחנו מנסים להכניס אור לחושך. חוקקו מחר את התיקון הראוי לחוק יסוד הממשלה, אדם הנאשם בפלילים לא יבחר במדינת ישראל לראשות הממשלה, הגבילו בחקיקה שתי קדנציות לראש ממשלה לשתיים או שמונה שנים, ואם אתם רוצים להגן על הדמוקרטיה – הקימו חומה בצורה למערכת המשפט".

"אדם שנאשם בפלילים לא יכול לבחור את חוקריו, לא יכול לבחור את תובעיו, לא יכול למנות את שופטיו, את מפכ"ל המשטרה ואת היועץ המשפטי לממשלה. זה פשוט וכל כך מובן מאליו" אמרה שוורצמן.

"מי שמאמין לביבי מפחד". קרדיט: מגזין לתוך הלילה


יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר מול הקהל שעמד במרחקים קבועים כי ""אנחנו פה כדי להגיד שלעולם לא נכנע. יותר מדי אנשים טובים כבר נכנעו ומספרים לעצמם סיפורים כמו 'אנחנו נלחם מבפנים'. לא תילחמו מבפנים. בשחיתות לא נלחמים מבפנים. אם אתה בפנים – כבר נכנעת". במהלך נאומו, לפיד תקף את יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ: "כל המשפטים הריקים על להיכנס מתחת לאלונקה, עכשיו יהיה לכם משרד, לשכה, חנפנים וחנפניות. אתם רוצים להיות שרים? אל תספרו על הקורבנות שהקרבתם", והוסיף כי הממשלה הבאה תקום על בסיס של 34 שרים. נכון לכתיבת שורות אלה, מתברר כי הממשלה הבאה תעמוד על 36 שרים.

יו"ר תל"ם, ח"כ רא"ל (במיל') משה (בוגי) יעלון, פנה מעל בימת הנואמים ליו"ר כחול בלן, ח"כ בני גנץ, כי "בני, הלכנו דרך ארוכה וקשה בשנה האחרונה כדי להחזיר את המדינה לדרכה. אני משוכנע שהחלטת להיכנס לממשלת נתניהו נבעה מתחושת החירום שחשת, אבל עברו שבועות ואתה על פי תהום להיכנס לממשלה גדולה ויקרה", וקבע: "מה שמעניין את נתניהו זה לא המגפה, אלא הטיפול בעצמו בדרכו לספסל הנאשמים. אל תיתן לו".

ח"כ יאיר גולן (מרצ) שנאם באירוע קבע כי "התקווה תחליף שנה של פוליטיקה מבוססת חרדה שנאה הקצנה ויוהרה אישית אין סופית. צריכים להגיש את התקווה ולא רק לשיר אותה. תקווה, כדי להציל את הדמוקרטיה", והסביר: "כדי שישראל תהיה מקום אופטימי שאנשים צעירים כמהים לחיות בו ולהקים בו את ביתם. מקום שיהיה אור לגויים וחברת מופת. מקום בו המנהיגות נוהגת בכבוד באזרחים ודואגת להם לעתיד טוב יותר. חייבים להחליף את השלטון".

באתר ויינט דווח כי איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אמר במעמד: "אנחנו נגד דרכו של בנימין נתניהו. אנחנו נגד נתניהו כי הוא מושחת וגזען. אנחנו לא שותפים למטרה להחזיר את המדינה לתקופה שלפני בנימין נתניהו, אלא רוצים לראות דמוקרטיה. הדמוקרטיה היא שלטון החוק, אבל היא גם סיום הכיבוש וכינון שלום אמת. דמוקרטיה שווה שיוויון ואין דמוקרטיה בלי צדק חברתי", והרחיב: "לא קל לי להיות עם חלק מהנואמים פה, אבל צריך עכשיו לראות את העיקר. רק מאבק יהודי ערבי משותף יכול לנצח. המערכה היום היא לנצח את בנימין נתניהו ואת דרכו של בנימין נתניהו. אני משתתף עם אנשים שאני לא מסכים איתם בכל מני נושאים. מעז ייצא מתוק, מהמשבר הזה יש הזדמנות ענקית לבנות מחנה דמוקרטית, חזית יהודית-ערבית למען השלום, הדמוקרטיה, השיוויון והצדק החברתי. אנחנו היום ננצח".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה