בארץ

תקיפת פלסטינים באזור מצוקי דרגות השבוע

קרדיט: חדשות 13

כוחות משטרה הוזעקו למקום לאחר שדווח על יידוי אבנים ע"י רעולי פנים לעבר פלסטינים ששהו במקום ושני רכבים שבבעלות הפלסטינים נשרפו. ע"פ החשד, רעולי הפנים הם פעילי ימין ממתחם מבודדי הקורונה במקום. המשטרה פתחה בחקירה.

עשרות רעולי פנים תקפו אמש שני פלסטינים וערביה-ישראלית באזור מצוקי דרגות. כך עולה מדיווחים בתקשורת הישראלית ובהודעת משטרת ישראל. כוחות המשטרה הוזעקו למקום לאחר שרעולי פנים יידו אבנים וריססו בגז פלפל את שני הפלסטינים. לאחר מכן, רעולי הפנים שרפו את שני רכבי הפלסטינים שהחנו בסמיכות למקום האירוע.

בדיווח של "ישראל דיפנס" הוסבר כי המותקפת התעלפה עקב מכות בבטן ובראש ופונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. גורם ביטחוני אמר למגזין "ישראל דיפנס" כי "טרור נגד לוחמי מג"ב ביצהר, טרור נגד בני מיעוטים חפים מפשע הלילה במצוקי דרגות – זו היא הכרת התודה של פעילי הגבעות למדינת ישראל על הטיפול בהם בזמן משבר הקורונה". ע"פ הדיווח מדובר ככל הנראה בפעילי המאחז קומי אורי באזור יצהר שחלו בקורונה ובודדו במתחם לאחר שסירבו ללון במלונית.

מעמותת "תג מאיר" נמסר ברשת החברתית פייסבוק: "מגנים בשאט נפש את פשע השנאה של קבוצת הטרור היהודית הנמצאת בהסגר. על ההנהגה הפוליטית והדתית של ישראל לגנות בהקדם ובתוקף את פשע השנאה וממשטרת ישראל והשב"כ מצופה לפעול ביד קשה נגד העבריינים", והוסיפו: "עד מתי תבליג מדינת ישראל על מעשי הנבלה הסדרתיים של נערי הגבעות?".

המערכת הפוליטית התייחסה לתקיפה. ח"כ יאיר גולן (מר"צ) כתב ברשת הטוויטר כי "אם במצוקי הדרגות חבורת ערבים הייתה תוקפת מטיילים יהודים היינו מכנים זאת טרור בלי לחשוב פעמיים. אז כן, גם כשנוער גבעות תוקף ערבים זה טרור. מחבריי חברי הכנסת מצופה לגנות טרור באשר הוא טרור". ח"כ מירב מיכאלי (העבודה) כתבה ברשת הטוויטר: "צה"ל דואג להם, המדינה מממנת אותם, הממשלה נותנת להם לגיטימציה והם בתמורה מבצעים פעולות טרור, פוגעים, פורעים ומחבלים", והוסיפה: "אל תמכרו לי את הלוקש על ממשלת אחדות. ממשלה בראשות נתניהו היא ממשלה שמטפחת את הטרור הזה".

מנגד, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' כתב בטוויטר כי כוונתה של מיכאלי הייתה בנוגע לערביי ישראל והשטחים. "מרב מיכאלי בהתבטאות נדירה על ערבי יהודה ושומרון וחלקים מערביי ישראל" כתב סמוטריץ'.

גורם במשטרה אמר למגזין כי "נפתחה חקירה שבמסגרתה נעשות פעולות לאיסוף ממצאים, גביית עדויות ופעולות נוספות".

(בהכנת הכתבה השתתף אריה הלבר)

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"