בארץ

הותר לפרסום: אזרח ישראלי נעצר בחשד על קיום קשרים עם המודיעין האיראני

בפעילות משותפת של השב"כ עם יאחב"ל בלהב 433 נעצר האזרח בחשד שעמד בקשר חשאי עם גורמים מהמודיעין האיראני ועם פעיל של ארגון הטרור החזית העממית. בעת המעצר הנאשם ניסה להשמיד ציוד זיכרון. זהות הנאשם אסורה בפרסום.

הותר לפרסום: בפעילות של שירות הביטחון הכללי בשיתוף יאחב״ל ביחידת להב 433 של משטרת ישראל , נעצר אזרח ישראלי בחשד כי קיים קשרים עם גורמי המודיעין האיראני בחודש שעבר.

מחקירתו בשב"כ ובמשטרה עלה כי הנאשם עמד בקשר חשאי עם גורמים מטעם המודיעין האיראני ועם פעיל ארגון הטרור של החזית העממית בלבנון, ח'אלד ימאני, אשר פעל מטעמם. ע"פ הפרסומים, בחקירתו בשב"כ עלה כי הנאשם קיים מספר מפגשים בחו"ל עם גורמי המודיעין האיראני, במסגרתם קיבל כספים, הדרכות, אמצעי הצפנה חשאיים, וקידודים. זאת על מנת שיוכל להמשיך לקיים עימם קשר באופן מוצפן גם לאחר שובו לישראל.

בעת מעצרו ברשות הנאשם נתפסו אמצעי הצפנה וכן ציוד זיכרון בצורת דיסק און קי אותו ניסה להשמיד עם היוודע המעצר. על פי העולה מחקירת השב"כ, במסגרת מפגשיו של הנאשם עם גורמי המודיעין האיראני, התבקש למסור מידע על נושאים רבים. ביניהם אתרים ביטחוניים ואסטרטגיים בישראל, האופן בו ניתן להעמיק את השסעים בחברה הישראלית, איגוד ואיתור גורמים-סייענים לאיראן בקרב המגזר הערבי בישראל ואף מימוש פעילות טרור נגד מטרות ישראליות וביצוע פיגועים לטובת "שחרור פלסטין".

ע"פ החקירה, דרך גיוס הנאשם מעידה על קשרים עמוקים בין איראן לבין ארגון החזית העממית. כל זאת בעת התמודדות המשטר האיראני עם מגפת הקורונה. כנגד הנאשם הוגש השבוע כתב אישום המייחס לו עבירות ביטחוניות חמורות.

ממשטרת ישראל נמסר כי "תוצאות החקירה מעידות על עומק הקשרים בין איראן לבין ארגון החזית העממית, ומאמציהם לבצע פעילויות ריגול וטרור בתוך ישראל, וזאת גם בעת ההתמודדות העולמית עם מגפת הקורונה אשר התפשטה באיראן בצורה קשה", והוסיפו: "חקירה זו ממחישה פעם נוספת כי איראן ושלוחיה פועלים לגיוס וניצול של אזרחים ישראלים לטובת צרכיה של איראן".

זאת לאחר הגשת כתב אישום והצהרת תובע נגד אזרחית ישראלית בחודש שעבר על העברת כספים ומודיעין ביטחוני לארגון חמאס לטובת קידום פעילות טרור נגד יעדים ישראלים. בהודעת שירות הביטחון הכללי, עקב בקשת וואלה חדשות, נכתב כי הנאשמת איה ח'טיב כבת 30, העבירה מאות אלפי שקלים לטובת הארגון תוך הונאת ארגוני סיוע ואזרחים תמימים אשר תרמו כספים מתוך מטרה שאלו יגיעו לחולים ונזקקים ותוך ניצול מצוקתם של  חולים להם ניתנו היתרים לטיפול רפואי הומניטארי ופעילות עסקית של תושבים רצועת עזה. חלק מהכסף יועד למטרות טרור מובהקות כמו הקמת מנהרות טרור והקמת מבנים לפעילותו השוטפת של ארגון הטרור חמאס. ע"פ הודעת שב"כ, ח'טיב העבירה מידע בנוגע לתזוזות צה"ל במהלך אחד מסבבי הלחימה ברצועת עזה. בהודעת השירות ציינו כי ח'טיב עסקה בפעילות הומניטארית עבור נזקקים ברצועת עזה.

"שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול בנחישות לסיכול כל פעילות של איראן ושל גורמי הטרור הפועלים מטעמה נגד בטחון המדינה" נמסר בהודעת המשטרה.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"