בארץ

היועץ המשפטי לממשלה: התפטרות יו"ר הכנסת לא פוטרת מקיום הדיון להחלפתו

קרדיט: ערוץ הכנסת.
Written by אריה הלבר

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, התפטר והתעלם ביודעין מקביעת בג"צ לכינוס הכנסת להחלפת יושב ראש חדש. ע"פ דיווחים בתקשורת הישראלית, היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, אמר בדיון בנוגע להמלצה לביזיון בית המשפט ע"י אדלשטיין: הוא הודיע לי על רצונו לא למלא את קביעת בג"צ. הסתמן: הועדה המסדרת תקיים את הדיון במקום המליאה.

דרמה בכנסת: יו"ר הכנסת, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין, התפטר והתעלם מקביעת בג"צ לכנס את מליאת הכנסת לבחירת יושב ראש חדש למשכן. בעתירת עמותת "חוזה חדש" לבג"צ בנוגע להצהרת ביזיון בית המשפט ע"י אדלשטיין, היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, הודיע בפני השופטים כי אדלשטיין הודיע לו לפני הצהרת התפטרותו כי לא מתכוון לקיים את קביעות בית המשפט. אדלשטיין, בתשובתו לדין, מסר כי העם הביע את רצונו לאחדות, ובבחירות נבחרת הממשלה ולא יו"ר הכנסת.

בהתאם, מתוך תשובת יו"ר הכנסת, שפורסמה לראשונה ע"י תאגיד כאן, עולה כי יו"ר הכנסת הבהיר כי היה חלק מהמאמץ הפוליטי של מפלגת הליכוד. אדלשטיין כתב בתשובתו בנוגע לביזיון בית המשפט: "בכל הכבוד, הבוחר בהצבעתו הביע את רצונו בממשלה ולא ביושב-ראש כנסת, ותוצאות הבחירות שאינן חד משמעיות ומאפשרות קואליציה ברורה ומגובשת מלמדות דווקא שרצון הבוחר הוא אחדות. באי-העלאת בחירת יושב ראש כנסת קבוע על סדר היום לא נפגע רצון הבוחר ואף לא רצון החוק".

בהודעת העמדה של היועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדלבליט, נכתב כי על אדלשטיין "לקיים, ככתבו וכלשונו, את הצו המוחלט המופנה כלפיו, כפי שנקבע בפסק-דינו החלקי של בית המשפט הנכבד ב-23.03.2020", והוסיף: "בנסיבות אלו, הודעתו של משיב 1 (יולי אדלשטיין- א"ה) מהיום על התפטרותו מתפקידו איננה מאפשרת את הימנעותו מקיום פסק הדין".

בד בבד, מאות אנשים מכל רחבי הארץ הגיעו למשכן הכנסת למחות נגד צעדיו של יו"ר הכנסת לשעבר אדלשטיין. מפגין אחד נעצר.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר