בעולם מזרח התיכון

גורם בסהר האדום הכורדי: אנחנו סובלים מחוסרים בציוד הומניטרי באזורי הלחימה

קרדיט: הסהר האדום הכורדי
קרדיט: הסהר האדום הכורדי

בשיחה עם מגזין לתוך הלילה במהלך השבוע החולף, הגורם הוסיף כי "פנינו מספר פעמים לארגונים בינלאומיים, אך לא קיבלנו תשובה מרובם".

"אנחנו ושותפינו מנסים לעשות את מיטב יכולתנו על מנת להעניק סיוע מירבי, אך אנחנו לא יודעים לאן המשבר הולך" אמר הגורם למגזין לתוך הלילה. הגורם הוסיף כי עיקר הלחימה מתקיימת עד העיירה תל תאמר. בד בבד, דובר הכוחות הסורים הדמוקרטיים(SDF), קינו גבריאל, הכחיש את הדיווחים על הסכם הפסקת אש בין רוסיה, טורקיה והכוחות הדמוקרטיים והעברת השליטה ביישוב וכביש הבינלאומי אם-4 לידי צבאו של בשאר אל-אסד ורוסיה. בנתונים של האו"ם עולה כי עקב הלחימה כ-96 אלף איש נעקרו ברחו מבתיהם.

בדו"ח של ארגון הסהר האדום הכורדי עולה כי הרשויות באזור האוטונומי מקימות, בעזרת הארגון ההומניטרי, שני מחנות פליטים- מחנה טווינה שכעת נבנה להכלת 40 אלף איש ומחנה ניורוז לשהייה של 15 אלף פליטים . האחרון מאכלס כעת 250 בני אדם, רבים מהם ילדים. עוד נכתב בדו"ח כי ארגוני סיוע של האו"ם אינם יכולים לסייע בבניית מחנה טווינה בשל סירוב כניסה מצד הממשל הסורי. ניורוז נבנה בסיוע נציבות האו"ם לפליטים.

קרדיט: RT

"אנחנו בכוחות הדמוקרטיים הסורים דוחים את הדיווחים האלה ומאשרים את הדעה הנפוצה כי הצבא הטורקי הפולש והארגונים הקשורים בו ממשיכים את המתקפות הקשות על יישובי תל-תאמר" נכתב בהודעה, וצוין כי הכוחות הטורקיים לא פעלו בהתאם להפסקת האש וממשיכים את המתקפה "עד עכשיו".

בד בבד,  ערוץ כורדיסטן24 דיווח ביום חמישי האחרון (14.11) כי כוחות הקואליציה בראשות ארה"ב סיימו את נסיגתם מאזור קובאני. כך ע"פ גורם בכוחות הסורים הדמוקרטים. הגורם הוסיף כי כוחות רוסיים נכנסו לבסיס חיל האוויר האמריקאי סרין, דרומית לקובאני. דובר הכוחות הסורים הדמוקרטים, מוסטפא באלי, אמר לערוץ כי "הקבוצה האחרונה של אמריקאים עזבה והרסה את כל הציוד שהיה שייך להם. הרוסים לקחו את מקומם והניפו את דגל רוסיה".


Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"