בעולם מזרח התיכון

ארגון הסהר האדום הכורדי ברוג'בה השבוע: החלה בנית מחנה פליטים שיאכלס 30 אלף משפחות גרעיניות עקב הפלישה הטורקית לרוג'בה

washokani קרדיט: ארגון הסהר האדום הכורדי ברוג'בה
washokani קרדיט: ארגון הסהר האדום הכורדי ברוג'בה

ארגון הסיוע ההומניטרי קרא לכלל הארגונים ההומניטריים לעזור בהקמת המחנה, שייקרא "וואשוקאני", ובשיקום הפליטים אשר ימוקמו בו. בד בבד, בדו"ח מרכז המידע של רוג'בה השבוע עלה כי עקב ההתקפה הטורקית חלה עליה של 48 אחוזים במתקפות ארגון "המדינה האסלאמית" באזור הכורדי העצמאי.

בדו"ח נכתב כי הארגון הג'האדיסטי לקח אחראיות על 51 חיסולים מא-רקה ועד קמישלי. עוד נכתב בדו"ח כי עד פתיחת המתקפה הטורקית בתשעה באוקטובר, חלה ירידה חודשית של 46 אחוזים במתקפות הארגון כנגד הכוחות הדמוקרטיים הסוריים: רק 51 תקיפות בספטמבר לעומת 95 תקיפות במהלך חודש אוגוסט.

"עם המשך הידרדרות המצב הביטחוני בשל נסיגת כוחות ה-SDF (כוח הדמוקרטים הסוריים-א"ו) מפעילות כנגד טרור על מנת להילחם בפלישה הטורקית, המגמות הללו כנראה ימשיכו בחודשים הבאים" נכתב בהודעה לתקשורת של הדו"ח, והמשיכו כי "תדירות המתקפות תזורז בשל הפשיטה בה נהרג [מנהיג דאע"ש] אבו-באקר אל-בגדדי בעזרת ה-SDF. תומכי דאע"ש כבר מנהלים תוכניות לנקמה ו'חודש נקמה' במסגרת רשתות פרו-דאע"ש".

נכון לכתיבת שורות אלה, עיתון "הניו-יורק טיימס" דיווח כי מפגין סורי אחד נהרג ועשרה נוספים נפצעו ביום שישי האחרון (08.11) לאחר שרכב צבאי טורקי דרס אותם בעת שחצה המון זועם. בהתאם, מרכז המידע של רוג'בה דיווח כי ההמון החל בזריקת נעליים ואבנים על שיירה רוסית-טורקית באזור. השיירה הגיבה תחילה בירי גז מדמיע.

המרכז הסורי לזכויות אדם אישר את הדברים וקבע כי האיש נדרס ע"י רכב טורקי בעת סיור. ממשרד ההגנה הטורקי נמסר כי סיור משותף לכוחות רוסים וטורקיים מעיר הסורית של קמישלי לדריק "הושלמה כמתוכנן עם דאגה ותשומת לב לביטחון הסגל הצבאי והציבור כנגד הפרובוקטורים". סרטונים שצצו ברשתות החברתיות ביום שישי הראו קבוצת גברים רצים אחר הרכבים הטורקים והרוסיים וזורקים אליהם אבנים. אחד הגברים נצפה עולה על אחד הרכבים, כאשר לאחר מכן יש צעקות מצד הגברים האחרים.

מחנה הפליטים החדש. קרדיט: ארגון הסהר האדום הכורדי ברוג'בה.
Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"