אסיה בעולם

המועצה לענייני המולדת בטאיוואן: המפלגה הקומוניסטית הסינית מבקשת לא רק להדק את שליטתה על האומה, אלא להרחיב ללא בסיס את מאמצי הריגול שלה מחוץ למדינה

קרדיט: jefferyhamstock, SHUTTERSTOCK.

בהודעה מיוחדת למגזין לתוך הלילה, המועצה לענייני המולדת הטאיוואנית מתייחסת להאשמות המשטר בבייג'ינג לריגול טאיוואן בשטחה. "בשם המאבק במרגלים, המפלגה הקומוניסטית הסינית ערכה האשמות חסרות בסיס, שמטרתן להרשיע במרמה אזרחים על פעילויות ריגול" נמסר בהודעה.

במיוחד למגזין לתוך הלילה. המועצה לענייני המולדת הטאיוואנית, האמונה על יחסי סין לטאיוואן מצד הממשל של האחרונה, התייחסה בתחילת נובמבר להאשמות סין לריגול טאיוואן בשטחה לפני מספר חודשים. בהודעה למגזין נכתב כי "בשנים האחרונות, המפלגה הקומוניסטית הסינית (CCP) הגדילה בצורה מופקרת את חוקיה הנוגעים לביטחון לאומי והרחיבה בצורה חסרת אחריות את היקף הפעולות שהיא מגדירה כמסכנות ביטחון לאומי. היא מבקשת לא רק להדק את שליטתה על האומה [הסינית], אלא להרחיב את מאמצי אלא להרחיב ללא בסיס את מאמצי הריגול שלה מחוץ למדינה".

"התרחבות הריגול חסרת המעצורים של המולדת (סין- א"ו) ערער עמוקות את ההתפתחות הנורמלית של יחסים  בין המיצרים (של מדינות מיצרי טאיוואן- א"ו)".

"ה-CCP ביצעה מעצרים רבים של אזרחים טאיוואנים העוסקים במסחר חוצה המיצרים. בשם המאבק במרגלים, ה-CCP ערכה האשמות חסרות בסיס, שמטרתן להרשיע במרמה אזרחים על פעילויות ריגול" קבעו בהודעה, והוסיפו: "ה-CCP הגבירה את המניפולציה הפוליטית הממאירה וערערה באופן מכוון יחסים חוצי המיצרים וחילופים אקדמאיים רגילים. אנחנו מגנים את הניסיונות הנלוזים הללו ע"י הרשויות בבייג'ינג להתערב בחברה בטאיוואן ולאיים על העם בטאיוואן. אנחנו רשמית מזהירים את הצד השני להפסיק מיידית את המהלכים המתועבים הללו בשעה שאנו מזהירים את הציבור מהסכנות הפוטנציאליות של קיום חילופי דברים חוצי מיצרים".

"היציבות והשלום של יחסים חוצי מיצרים [טאיוואן] הם באחראיות ששותפים לה שני הצדדים. הממשלה של טאיוואן הראתה את התמדתה לשמור על השלום ברחבי מיצרי טאיוואן, להבטיח ביטחון אזורי, וללכת בעקבות עקרונותיה בניהול יחסים חוצי המיצרים. אנחנו קראנו ל-CCP להראות ריסון עצמי, להפסיק ללחוץ על טאיוואן צבאית ופוליטית, לתמוך במחויבויותיה, ולהפסיק לאתגר בבעיות" הסבירות במועצה, והרחיבו: "טאיוואן תמשיך לחזק את יכולותיה להגנה עצמית על מנת למנוע את פעילותיה המגושמות והלא-שלוות של בייג'ינג כלפי טאיוואן, להבטיח את ריבונותינו הלאומית, ולהגן על שלומו של הציבור".

ההודעה באה עקב פרסומים שונים במדיה סינית בחסות השלטון הסיני בו עלו דיווחים על מאות מעצרים בעוון ריגול במדינה למען השלטונות בטאיפיי. בדיווח מיוחד של אחד מאותם גופי תקשורת בחסות המדינה, המגזין "גלובל טיימס" אשר ידוע ביחסו החם לממסד הסיני, עלה כי במסגרת מבצע "רעם 2020" של שירותי הביון הסינים, מאות תיקים נפתחו "לבדלנים טאיוואניים" בהאשמות שונות כמו ריגול, מימון תנועות "בדלנות להונג קונג", ויצירת בעיות ומחלוקת ביחסיה הדיפלומטיים של סין מול מדינות זרות.

בהערת העורך של המגזין נכתב כי "הבדלנים מטאיוואן ערכו ברציפות פעילויות ריגול כנגד המולדת הסינית, בתוך ומחוץ לטריטוריה הסינית, בשנים האחרונות, בניסיון להפריע לסחר חוצה מיצרים ובהתנגדות לאיחודה של סין".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"