בארץ

שעות לאחר שהמשטרה הסתמכה על הודעה כוזבת בפייסבוק, נדמה כי הדף המתחזה לאחת מתנועות המחאה נעלם

קרדיט: צילום מסך, פייסבוק ישראל.

שעות לאחר הוצאת הודעת המשטרה בחדשות 13 שהסתמכה על הודעת כזב לפגוע בשוטרים בדף שהתחזה לדף חבורת CRIME MINISTER בפייסבוק, הדף הוסר מהרשת החברתית. מפייסבוק נמסר למגזין לתוך הלילה: "מבדיקת הצוותים המקצועיים שלנו עולה כי העמוד המדובר לא הוסר על ידי פייסבוק".

שעות מעטות לאחר פרסום הודעות המשטרה בחדשות 13 כמסתמכות על הודעות כוזבות מבית יוצר של דף פייסבוק שהתחזה לדף הרשמי של תנועת המחאה CRIME MINISTER, דף הפייסבוק מייצר הפייק הורד מהרשת החברתית. כך עולה מבדיקה מהירה של מגזין לתוך הלילה. כזכור תנועת  CRIME MINISTER היא אחת מתנועות המחאה הוותיקות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל תיקיו הפליליים. חדשות 13 דיווחו כי לאחר שקצין משטרת ישראל זיו שגיב, התראיין אמש בחדשות 13, וטען כי התנועה הנחתה את פעיליה להצטייד בגז פלפל ובשוקרים לקראת ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשטרה חזרה בה והבהירה כי מדובר ב"פייק ניוז" והדברים לא פורסמו מטעם התנועה.

מחבורת CRIME MINISTER נמסר בנוגע למקרה כי "הקצין זיו שגיב השקרן לא טרח להתנצל וברח מלקיחת אחריות אישית על הבלע שלו וההאשמות הקשות כלפינו בשידור חי אמש בערוץ 13. האשמות שהתבססו על 'פייק ניוז' שאיש במשטרה לא טרח או לא רצה לבדוק. דבריו של שגיב הם מס שפתיים כדי שהמשטרה תוכל להמשיך בקמפיין השקרים והכפשת המחאה. נגיש נגדו תביעת דיבה אישית על הנזק התדמיתי הכבד שגרם לנו. אנו מצפים מהמשטרה להדיחו מהופעות בתקשורת עד לבירור מקיף. לאור התנהלותו הרשלנית לא ברור איך הוא מנהל חקירות", והוסיפו: "במדינה מתוקנת, מצופה ממי שאמורים לשמש דוגמא אישית לקחת אחריות. בלתי נתפס איך שגיב לא הורה עד רגע זה על פתיחת חקירה דחופה לאיתור מפיצי הפייק. משטרת אוחנה מוכיחה שוב ושוב את היותה משטרה פוליטית בשירות נאשם בפלילים שעושה כל שביכולתה לפגוע במחאה ולא בוחלת באף אמצעי".



בהתאם, אמש הגישה התנועה, באמצעות עו"ד גונן בן יצחק, תלונה למשטרה על עמוד הפייק, כמו גם תלונה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). "הגיע הזמן שגם במח"ש יתעשתו ויתחילו למלא את ייעודם – לשמור על אזרחים מפניי מחדלי המשטרה ואלימות השוטרים" התייחסו בתנועה. בד בבד, היום הגיש ח"כ עופר כסיף אף הוא תלונה במשטרה נגד שגיב והתייחס בטוויטר לנעשה: "הגשתי כעת תלונה למח"ש נגד סנ"צ זיו שגיב אשר שיקר בשידור באומרו כי אנשי "קריים מיניסטר" קוראים לתקוף אזרחים ושוטרים באמצעות גז מדמיע ושוקרים", וציין: "דבריו מהווים הסתה פרועה וחמורה והם עלולים להוביל לאלימות ואף לרצח. אני קורא לחקור אותו ולברר האם קיבל הוראה לכך מגורם פוליטי".

ממשטרת ישראל נמסר: "בעניין התלונה שהוגשה הבוקר בגין החשד לזיוף הדף בו עלה הפרסום, נאשר כי נפתחה חקירה במטרה להגיע לחקר האמת".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"