בארץ

תנועת אומ"ץ ליועץ המשפטי לממשלה: "מתנגדת לסגירת תיק המניות בפרשת מיליקובסקי-נתניהו"

קרדיט: צילום מסך, ועידת המשפט התשיעית.

בתנועה הדגישו כי "על פי החומר שהוצג ליועמ״ש אין מנוס מפתיחת תיק פלילי או פתיחת ועדת חקירה לבחינת הנושא לעומק וזאת עקב הדברים שהוצגו לאחרונה בפני הציבור ואשר לא זכו לפרסום בעבר". ממשרד היועמ"ש לא נמסרה תגובה למרות בקשות המגזין.

"בימים האחרונים הופצו שמועות בדבר רצונך לסגור את תיק החקירה בנושא הכספים והמניות הקשורים לבן דודו של מר נתניהו – נתן מליקובסקי. תנועת אומ"ץ חרדה ודואגת לכיוון זה של פעולה שכן, על פי כל החומר שהוצג בפנייך, אין מנוס לכאורה מלפעול לפתיחת תיק פלילי ו/או לפחות להקמת וועדת חקירה שתבחן את הנושא לעומק". כך נפתחה פניית תנועת אומ"ץ ביום רביעי האחרון (07.10) ליועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש), הד"ר אביחי מנדלבליט, בנוגע להחלטה המסתמנת על סגירת תיק פרשת מניות הפלדה של ראש הממשלה, חבר הכנסת בנימין נתניהו, בחברת בן דודו, איש העסקים נתן מיליקובסקי. בכך אומ"ץ הינה התנועה האזרחית השלישית שפנתה ליועמ"ש בנושא. זאת לאחר דיווחי כתבת כאן11 תמר אלמוג על החלטה מסתמנת על סגירת תמוה של התיק. התנועה בפנייה הציגה עשר שאלות מתבקשות בנוגע לפרשה שדורשות מענה.  

בפניית התנועה נשאלו השאלות: "מהו המועד המדויק שבו רכש מר בנימין נתניהו את המניות בחברת הפלדה של בן דודו נתן מיליקובסקי? (באחת מגרסאותיו מסר מר נתניהו כי רכש את המניות בהיותו אזרח פרטי, בעוד שהחברה ממנה קנה את המניות – seadrift מטקסס – הוקמה רק בשנת 2005 – בעת שמר נתניהו כיהן כשר האוצר) ומה הסכום ששולם עבור המניות (אם שולם)?", והוסיפו: "מה היה מעמדו הציבורי של מר נתניהו בעת רכישת המניות (חבר כנסת; יו"ר האופוזיציה) או אזרח פרטי – כגרסאותיו המשתנות? למי מרשויות החוק דיווח מר נתניהו על הרכישה הנ"ל?".

"איך מיישב מר נתניהו את הסתירה בין טענותיו כי אין לו שום קשר עסקי עם מר מיליקובסקי וכי 'ראש הממשלה ומר מיליקובסקי מעולם לא שוחחו ביניהם על חברות שלמר מיליקובסקי יש בהן אחזקות', בעוד ששניהם היו שותפים בחברה הנ"ל? מדוע מכר מר נתניהו את מניותיו בחברה רק ב-29 לנובמבר 2010 – שנה ושבעה חודשים לאחר כניסתו לתפקיד ראש הממשלה (2009) – ולא טרם כניסתו לתפקיד, כמתחייב?" הדגישו בתנועה, והסבירו: " בעת פנייתו הראשונה של מר נתניהו לוועדת ההיתרים במשרד מבקר המדינה בבקשה לאשר לו לקבל כספים מבן דודו מר מיליקובסקי לצורך מימון הגנתו, הוא הציגו כ'קרוב משפחה' בלבד. מדוע הסתיר מר נתניהו כי המדובר גם בשותפים לעסקים?".

ממשרד היועמ"ש נמסרה "הפניה התקבלה ותטופל כמקובל".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"