אירופה בעולם

מנהיג האופוזיציה ברוסיה אלכסי נבלני תועד הולך בבית החולים בברלין במסגרת תהליך ההתאוששות מהניסיון להרעיל אותו

מחאה בחודש שעבר בסנט פטרסבורג נגד הרעלת נבלני. קרדיט: קונסטנטין לנקוב, SHUTTERSTOCK.

התיעוד בא חמישה ימים בלבד אחרי שבית החולים הודיע כי החל לנשום עצמאית וללא מכונת הנשמה. בהתאם, קרובים ליריבו הפוליטי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסרו לעיתון הגרדיאן כי שרידים של הרעל נוביצ'וק נמצאו על בקבוק מים בחדר המלון בו שהה נבלני בטומסק, ולא כפי שחשדו תחילה בכוס תה בנמל התעופה. בד בבד, בתחילת השבוע דיבר נבלני עם תובע גרמני בנוגע לניסיון ההתנקשות והביע רצון לחזור לרוסיה מיד לאחר שיתאושש רפואית.

מנהיג האופוזיציה הרוסית אלכסי נבנלי תועד יורד במדרגות בית החולים שאריטה הברלינאי בו הוא שוהה במסגרת מאמצי ההתאוששות מניסיון ההתנקשות בו דרך רעל העצבים נוביצ'וק. כך פורסם אמש (19.09) בעיתון הגרדיאן הבריטי. בפוסט ברשת החברתית אינסטגרם, נבלני כתב: "תנו לי לספר איך תהליך ההתאוששות שלי הולך. זוהי דרך ברורה אך ארוכה", והסביר: "ישנן עוד הרבה בעיות שצריך לפתור אך רופאים מדהימים מבית החולים שאריטה פתרו את הבעיה המרכזית". נבלני המשיך כי הוא עדיין לא יכול להשתמש במכשיר הפלאפון, למזוג מים לכוס או לעלות במדרגות כי רגליו רועדות. "הם הפכו אותי מ'אדם חי טכנית' למישהו שיש לו סיכויים גבוהים להפוך…לאדם שיכול לגלול במהירות באינסטגרם ולהבין מבלי לחשוב היכן לעשות לייק".

כזכור, נבלני, יריב פוליטי מר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הרגיש ברע בסיביר בחודש שעבר במהלך טיסה מהעיר טומסק למוסקבה ב-20 באוגוסט. המטוס ביצע נחיתת חרום בעיר אומסק, בה נבלני שהה בתרדמת במשך יומיים עד העברתו במטוס רפואי לברלין להמשך טיפול. בהתאם, מעבדות בגרמניה, שוודיה וצרפת זיהו שהוא הורעל ברעל העצבים נוביצ'וק.

ביום שני שעבר, גורם ביטחוני גרמני מסר לעיתון "הניו-יורק טיימס" כי נבלני שוחח עם תובע גרמני בנוגע לניסיון ההתנקשות והודיע שהוא מתכנן לחזור לרוסיה עם סיום תהליך ההתאוששות. הגורם הוסיף כי נבלני נראה "צלול ראש", וקבע: "הוא מודע לחלוטין למצבו, הוא מודע לחלוטין למה שקרה, והוא מודע לחלוטין היכן הוא נמצא".

בד בבד, עיתון הגרדיאן דיווח ביום חמישי האחרון (17.09) כי מקורבים לנבלני מסרו ששרידי רעל הנוביצ'וק נמצאו על בקבוק מים בחדר המלון בו שהה נבלני בטומסק, ולא בכוס תה בנמל התעופה כפי שחשדו קודם.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה