בארץ

תנועת אומ"ץ לשר המשפטים: דורשים להגן על השופטים ובתי המשפט נגד מתקפות "שלוחות רסן"

ראש הממשלה בנאום בית המשפט. קרדיט דף פייסבוק בנימין נתניהו.

תנועת אומ"ץ פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ולשר המשפטים, ח"כ אבי ניסנקורן, כי "אנו עדים להשתלחות ופגיעה ברגל גסה בבתי המשפט, בשופטים ובערכים המקודשים של בתי המשפט". ממשרד המשפטים נמסר כי "הפניה התקבלה ותיענה כמקובל".

"לאחרונה בעקבות משפטו של מר בנימין נתניהו, נשמעים קולות צורמים של פוליטיקאים בהתקפות שלוחות רסן נגד שלטון החוק תוך הכפשת היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש), המשטרה וגורמי החקירה. חמור מכל, אנו עדים להשתלחות ופגיעה ברגל גסה בבתי המשפט, בשופטים ובערכים המקודשים של בתי המשפט". יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד, ויו״ר המעצה הציבורית, עו״ד יצחק מינא, פנו טרום חג השבועות בשבוע שעבר לשר המשפטים, ח"כ אבי ניסנקורן, למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש), ד״ר אביחי מנדלבליט, לועדה לחוק ומשפט ולממלאת מקום היועץ המשפטי של הכנסת (היועכ"ס), עו"ד שגית אפק, בדרישה להפסיק את ההתקפות חסרות הרסן על מערכת אכיפת החוק ע״י פוליטיקאים.

בכירי תנועת אומ״ץ ביקשו מבכירי המדינה לפעול לאלתר לחיזוק שלטון החוק, להגנה על מערכת האכיפה ובעיקר הגנה על שופטים ובתי משפט והביעו חשש מפגיעה ואיומים בכל העוסקים במערכת המשפט והאכיפה כתוצאה מהתקפות על מערכות אלה. "תנועת אומ"ץ פונה אליכם ומבקשת שתפעלו לאלתר לחיזוק שלטון החוק ,להגנה על מערכת אכיפת החוק ובעיקר להגן על השופטים ובתי המשפט העוסקים מידי יום ולילה במלאכה" נכתב בפנייה.

"לא יתכן כי תהא התעלמות מוחלטת מערכים אלה וחלילה פגיעה ואיומים בכל העוסקים במערכת זו" קבעו בפנייה, והסבירו: "יש לגנות לאלתר כל פגיעה כזו ולדרוש את הפסקת ההסתה הפרועה נגד בתי המשפט. במקום להתרכז במהות, מתעסקים אותם גורמים בניסיון להסיר מהדרך הישרה את כל אלה שמונו לטפל במערכת המשפט והאכיפה. יש לקבוע כי אלה העושים זאת ומפריעים למערכת המשפט לפעול, יועמדו לדין וייענשו בהתאם.

ממשרד המשפטים נמסר כי "הפניה התקבלה ותיענה כמקובל".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"