בארץ

הקואליציה הפילה אמש את הצעת החוק למתן דמי אבטלה לעצמאים בקריאה טרומית

ח"כ מיקי זהר. קרדיט: ערוץ הכנסת.
Written by אריה הלבר

"העניין הזה של דמי אבטלה לעצמאיים, הגיע הזמן לחוקק אותו" אמר בישיבת הוועדה המסדרת, אך הודיע לאחר פניית ח"כ טופורובסקי כי לא יעבירו את החוק בקריאה טרומית כי הקואליציה "רוצים לחוקק אותו" ולא האופוזיציה.

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זהר, אמר בדיון בוועדה המסדרת כי "העניין הזה של דמי אבטלה לעצמאיים, הגיע הזמן לחוקק אותו", והוסיף: "לא יכול להיות שעצמאי שלוקח סיכון, ושם את הכסף שלו, ומנסה להצליח ולפעמים לא מצליח וסוגר עסק שיהיה עכשיו ללא שום פיתרון". כשנשאל ע"י ח"כ טופורובסקי (יש עתיד) מדוע לא להעביר את החוק כעת קריאה טרומית, ענה זהר כי הקואליציה מעוניינת להעביר את החוק ולא האופוזיציה.

הפוליטיקאים לא נשארו דוממים ברשת. יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, כתב ברשת הטוויטר: "ביקשנו להעלות מחר בכנסת את חוק דמי אבטלה לעצמאים. חוק פשוט: עצמאים יהיו זכאים לדמי אבטלה כמו השכירים. כי מגיע להם. כי כל החיים הם שילמו למדינה, והפעם היא צריכה לעזור להם. שמנו את ההצעה על השולחן. הממשלה החליטה שיש להם משהו חשוב יותר מחר. החוק הנורווגי".

בעיתון כלכליסט דווח השבוע כי שר הכלכלה והתעשייה הנכנס, ח"כ עמיר פרץ, אמר: "בכוונתי להגיש ביחד עם חברי שר הרווחה איציק שמולי הצעת חוק לדמי אבטלה לעצמאיים, ועל מנת שהקרן שתוקם תהיה אפקטיבית, המדינה חייבת להזרים את הסכום המשמעותי שישמש כהון הבסיסי לפעילותה היום ובעתיד, הן בימי שגרה והן בימי משבר" .

נכון לכתיבת שורות אלה, לא התקבלה תגובה מסיעת כחול לבן, מלשכתו של שר הכלכלה והתעשייה ומסיעת הליכוד.

(בהכנת הכתבה השתתף אלון ויס)


Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר