בארץ

מאות בהפגנה אמש מול משכן הכנסת נגד כינון ממשלת ליכוד כחול לבן

קרדיט: אבישי זיגמן, התנועה לאיכות השלטון.

מאות השתתפו בהפגנת המונים מול משכן הכנסת נגד ממשלת ה-52 שרים וסגני שרים המסתמנת בין סיעת כחול לבן לרוב גוש הימין למעט רשימת ימינה.

מאות צבעו את הרחבה מול משכן הכנסת אתמול (14.05) נגד ממשלת 52 שרים וסגני שרים בין סיעת כחול לבן בראשותו של ח"כ בני גנץ לבין רוב מפלגות הימין בראשותו של ח"כ בנימין נתניהו. רשימת ימינה בראשותו של ח"כ נפתלי בנט בחרה לשרת את העם מהאופוזיציה ולא להצטרף להסכם קואליציוני המתגלה כאחד הבזבזניים בתולדות מדינת ישראל. האזרחים התייצבו היום, בשלטים "מנהיג נכלולי לא בשבילי" ו-"מושחתים נמאסתם", להפגנת התנועה לאיכות השלטון מול הכנסת, נגד הקמת ממשלה המנופחת והבזבזנית בישראל. בתום ההפגנה, פוצצו נציגי התנועה 36 בלונים עליהם הכיתוב "ממשלה מנופחת", בתנועה מסרו כי ב-36 הבלונים היו שטרות כסף, שסימלו את 36 השרים "בממשלה המנופחת שמבזבזת את כספי הציבור".

לאור החלטתו של שר הביטחון הנוכחי, ח"כ נפתלי בנט, לשרת את מדינת ישראל מיציעי האופוזיציה, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, ד"ר עו"ד אליעד שרגא, קרא לבנט "נפתלי היקר, האלונקה כבדה, כבדה מנשוא. נשמח באם תכניס כתף ותעזור לנו להילחם בשחיתות. בוא, עלה, תמוך, ותושיע את עם ישראל מממשלת השחיתות של גנץ ונתניהו".

יעל, פעילה בשנות ה-50 לחייה מאזור השרון, אמרה למגזין לתוך הלילה כי "35 שרי ממשלה ושר שיקבל תיק כי בא לו לשיר בשעה שיש מיליון מובטלים. זה שחיתות בחסות הקורונה", והוסיפה: "גם אני באתי היום לצעוק קצת, לומר די למנותקים בהפגנת ענק בירושלים. קורונה- האם זה קיים? קיים. כן. אני בטוחה שיש כאן משהו גדול מעבר לקורונה. שהוא הרבה יותר מסוכן-מליון מובטלים מול 35 שרים. ממשלה מנופחת ואחת הבזבזניות בתולדות המדינה ושם במגדל השן מביטים עלינו למטה בגיחוך ובזלזול שלא נראה כמותו". אירית, מפגינה נוספת באירוע, קבעה: "אחת הממשלות המושחתות ביותר בתולדות המדינה . כל הראש והצמרת רקובים. יוצא שאנחנו מצביעי ותומכי כחול לבן נתנו בעקיפין את ידינו לזה. נגנב קולינו במרמה".

קרדיט: יעל גרמן-סודק

ע"פ  פרסום של כלכליסט בשנה שעברה, מנתונים שהציגו בוועדה מיוחדת שעסקה בחוק לביטול הגבלת מספר השרים, עלה כי עלות לשכת שר נאמדת ב-6.5 מיליון שקל בשנה. כך עלות לשכות השרים בממשלה החדשה תעמוד על 234 מיליון שקל בשנה ואם החקיקה תאפשר זאת- 702 מיליון שקלים בתום שלוש שנות כהונתה.

קרדיט: יעל גרמן-סודק

עובד אגף התקציבים, איל טולדו, הציג בדיוני הוועדה כי העלות היא לשר שאינו חבר כנסת. טולדו קבע: "בהתאם להערכת אגף התקציבים, עלות תקציבית שנתית של לשכת שר עומדת על כ-4.5 עד 6.5 מיליון שקל, ועלות סגן שר נוסף נאמדת ב-2 מיליון שקל. לשרים עם תיק יש לחשב עלות נוספת – של לשכת מנכ"ל – הנאמדת ב-2.5 עד 3.2 מיליון שקל", והוסיף: "כך, תחשיב העלות של 6.5 מיליון שקל ללשכת שר מתייחס רק לשרים עם תיק, שאינם חברי כנסת; עלותם של שרים בלי תיק שהם חברי כנסת נאמדת ב-4.5 מיליון שקל". בכך עלות 16 סגני השרים לשנה תעלה 32 מיליון שקלים, ו-96 מיליון שקלים לשלוש השנים המדוברות. בכך שאין שרים בלי תיק, לשכות המנכ"לים למשרדי השרים, יעמדו על 90 מיליון שקלים בשנה – 270 מיליון שקלים לשלוש השנים. בכך הסכום הכולל של ממשלת ה-52 המסתמנת, כנגזרת של המידע הנגלה לפנינו, לכל שלוש השנים יעמוד על מיליארד ו-68 מיליון שקלים ואלה רק עלות הלשכות של הבכירים ביותר במשרדים השונים ומול משבר כלכלי מסתמן.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"