בארץ

התנועה לאיכות השלטון: לתגבר את האבטחה סביב היועץ המשפטי לממשלה

קרדיט: התנועה לאיכות השלטון.

זאת עקב הדיווחים האחרונים כי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, התלונן במשטרה על הטרדות ואיומים כלפיו. לפי הודעת משרד המשפטים, מנדלבליט מסר עדות לגבי ההטרדות "שנעשו ככל הנראה באופן מאורגן". התנועה לאיכות השלטון בפייסבוק: "ברור לכולם שהודעות האיום שמקבל היועמ"ש מנדלבליט מוכתבות מלמעלה וכל מטרתם להרתיע אותו ולרפות את ידיו".

התנועה לאיכות השלטון פנתה לממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, בבקשה לתגבר את האבטחה סביב היועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדלבליט, עקב תלונתו במשטרה על הטרדות ואיומים כלפיו. בהודעה ברשת הפייסבוק כתבו בתנועה כי "פנינו הערב בדחיפות למ"מ מפכ"ל המשטרה, בדרישה לתגבר את האבטחה סביב היועץ המשפטי. ברור לכולם שהודעות האיום שמקבל היועמ"ש מנדלבליט מוכתבות מלמעלה וכל מטרתם להרתיע אותו ולרפות את ידיו", והוסיפו: "בתקופה האחרונה, גם בכירי התנועה לאיכות השלטון חווים את מבול הודעות האיום וההטרדה הללו. אך היו סמוכים ובטוחים כי דבר לא ירתיע אותנו. מטרתנו היא למגר את השחיתות השלטונית. כך פעלנו במשך שלושים השנים האחרונות וכך נמשיך לפעול גם בשנים הבאות".

"אנחנו מבקשים לחזק את ידיו של היועץ בפעילותו נגד השחיתות וקוראים לו להמשיך ללא מורא וללא חשש" הודיעה התנועה, וקבעו: "אסור לעצום עיניים מול המתקפות האגרסיביות כנגד היועמ"ש". עיתון הארץ דיווח בהתייחס לתלונת מנדלבליט כי ליועץ נשלחו הודעות כמו "תתאבד", "אתה פגיע" ו"נגיע אליך". זאת לאחר שבקבוצות תומכות ראש הממשלה נתניהו הופצה קריאה להטרידו. בהתאם, פעילי ימין סיפרו הערב (13.05) שקיבלו זימונים לחקירה במשרדי להב 433 בלוד מחר בבוקר. בהארץ הוסיפו כי בשיחות סגורות אמר מנדלבליט לאחרונה כי שר המשפטים הנוכחי אמיר אוחנה וממלא מקום פרקליט המדינה לשעבר דן אלדד מנסים "להפיל אותו", וכי אינו שולל מעורבות ראש הממשלה בנימין נתניהו במאמצים.

במקביל, במערכת הפוליטית נישא קול דממה דקה למעט מספר קולות מצומצם נוכח ההטרדות על היועמ"ש. קול ברור נגד ההטרדות הגיע מיו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, שקרא ברשת הטוויטר: "מגנה בחריפות את האיומים על היועמ״ש מנדלבליט. מדובר בקמפיין מאורגן כדי לרסק את שלטון החוק בישראל רגע לפני פתיחת משפטו של נתניהו". מנגד, מי שהיה חברו של לפיד מזו שנה, יו"ר חוסן לישראל, ח"כ בני גנץ, וחברו לרשימה ח"כ גבי אשכנזי לא הגיבו ולא גינו את הדברים. זאת למרות התחייבויותיהם כביכול להגן על מערכת המשפט.

יו"ר תל"ם, ח"כ משה (בוגי) יעלון, גינה את ההטרדות וכתב ברשת הטוויטר: "היה ברור שבגמר מערכות הבחירות, יידרש מנדלבליט לחקור את נתניהו בפרשות המניות, אישור הצוללות המתקדמות למצרים, יחסים כספיים עם מיליקובסקי, פעילות עבריינית נגד יריבים פוליטיים", והוסיף: "אחרי שפוליטיקאים מאפשרים לנאשם לכהן כראש ממשלה, אנחנו לא צריכים להיות מופתעים מהמתקפה השפלה על מנדלבליט ומשפחתו. מי עוד חושב שהוא נכנס מתחת לאלונקה"?. בד בבד, חברי רשימת "דרך ארץ" הביעו זעזוע ודברי גינוי על ההטרדות. "היועמ״ש אביחי מנדלבליט משרת ציבור נאמן. מותר לבקר אותו ואת המערכת שהוא עומד בראשה. אסור לקבל מתקפות אישיות ואיומים על חייו. לא בשתיקה ולא בהבנה" כתב ח"כ יועז הנדל.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"