בארץ

נציב שירות המדינה יחליט בעניינו של ממלא מקום פרקליט המדינה עד הראשון במאי

קרדיט: ויקיפדיה.

זאת בעקבות פרסום עמדתה של התנועה לאיכות השלטון בנושא. בד בבד, היועץ המשפטי לממשלה קבע במכתב ששלח לנציב שירות המדינה כי "קיימת מניעה משפטית מהארכת תקופת מילוי המקום של עורך-הדין אלדד בתפקיד ממלא-מקום פרקליט המדינה בעת הזו".

ממשרד נציב שירות המדינה, הפרופ' דניאל הרשקוביץ, נמסר למגזין לתוך הלילה כי החלטת הנציב תתקבל עד סוף תקופת מינויו של מ"מ פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, בראשון במאי השנה. במקביל, היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש), הד"ר אביחי מנדלבליט, פנה להרשקוביץ במכתב כי עקרונות שהותוו בפסיקת בג"צ הובילו למסקנה כי "יש מניעה משפטית להאריך בעת הזו את תקופת מילוי המקום של ממלא מקום פרקליט המדינה". במכתב הוזכר כי אחד השיקולים המרכזיים שקבועים בהנחיית היועץ האמורה הוא המועד שבו מתעורר הצורך במינוי. שיקול נוסף בהנחיית היועץ הוא אם במועד מינוי הפרקליט "קיים חלל שעלול לפגוע באינטרס ציבורי חשוב המלמד, כי מתקיים כורח בקבלת ההחלטה באותה העת".

"למרבה הצער, בחלוף קרוב לשלושה חודשים ממועד המינוי, עמדתי המקורית, אשר התבססה על היכרותי עם עורך-הדין אלדד ועם עבודתו, לפיה הוא איננו מתאים למלא תפקיד זה, רק התחזקה לנוכח התנהלותו בהיבטים שונים כממלא-מקום פרקליט המדינה" כתב היועמ"ש בפנייה. בחלק אחר בפנייתו הרחיב מנדלבליט: "בתקופה זו, התגלו כשלים ערכיים, מקצועיים וניהוליים בעבודתו, אשר לעמדתי, אינם מותירים ספק באשר לכך שהוא אינו מתאים לכהן בתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, ושאין מקום כי ימשיך את כהונתו בתפקיד זה".

מנדלבליט קבע שבשל המגבלות החלות על סמכויותיו של שר המשפטים כנגזרת של הזמן הקצר לפני סיום תפקידו, אין להאריך את מינויו של אלדד בתפקיד. "התנהלותו של עורך-הדין אלדד בתקופת כהונתו, במישורים הערכי, המקצועי והניהולי, מלמדת כי איננו מתאים לכהן בתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה" הסביר מנדלבליט.

בד בבד, התנועה לאיכות השלטון קבעה במכתב עמדה בסימן "אין להאריך את כהונת מ"מ פרקליט המדינה" כי קיים "חשש כבד כי פרסום הודעת הבדיקה נגד היועמ"ש נעשה משיקולים לא ענייניים, כדי לייצר דה-לגיטימציה לעמדת מנדלבליט בעניינו".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"