בארץ

התנועה לטוהר המידות פנתה ליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה בנוגע לשימושי המשרד בוילת שוקן

קרדיט: ויקיפדיה

הפנייה באה בעקבות הפרסומים השונים בתקשורת בנוגע למתחם בשבועות האחרונים. במקביל, התנועה הגישה בקשת חופש מידע בנוגע לשימוש משרד ראש הממשלה במתחם הוילה. ממשרד ראש הממשלה לא התקבלה תגובה.

התנועה לטוהר המידות פנתה שלשום (25.04) ליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע פרגו, בנוגע לשימוש המשרד במתחם וילת שוקן שהוחרג ונכלל במתחם מעון ראש הממשלה בירושלים. זאת עקב פרסומי התקשורת הישראלית, לרבות חשיפת "זמן ישראל", בנוגע למתחם. בפרסומים עולה כי משרד רה"מ השתלט על המתחם כחלק במתחם מעון ראש הממשלה.

בפנייה נכתב כי התנועה שלחה בקשה לחופש מידע בנושא וביקשו שהיועצת תענה בנוגע למספר שאלות. ביניהן: "מי הגורם במשרד רוה"מ אשר אישר עשיית שימוש במיתחם וילה שוקן? האם משרד ראש הממשלה, או כל גורם ממשלתי אחר, התחייב בתשלום כלשהו לבעלים הרשומים ו/או בעלי הזכות להירשם כבעלים ו/או מחזיקים של המקרקעין עבור כל שימוש בו?", והוסיפו: "האם אושר על ידי משרד ראש הממשלה, או ע"י כל גורם ממשלתי אחר לרבות גוף מגופי משרד האוצר, ביצוע שיפוץ… שינוי או התאמות במבנה במקרקעין? אם כן – מי הגוף או הגורם שאישר". בפנייה נשאל גם מה התקציב שהקצו למימון של וילת שוקן, מי הגורם שהציע את צירוף מתחם הוילה למתחם בית רה"מ.

מהתנועה לטוהר המידות נמסר כי  התנועה "פנתה השבוע ליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, וכן בבקשת חופש מידע, בהמשך לפרסומים על השימוש שעושה ראש הממשלה במבנה הידוע כ'וילה שוקן'", והוסיפו: "בפנייה ביקשה התנועה להבין האם המבנה המדובר אכן צורף למתחם בית ראש הממשלה, ואם כן לבקשת מי. עוד ביקשה התנועה להבהיר האם מבוצע תשלום מכספי המדינה בעבור המתחם והאם שילמה על המדינה על השיפוץ שנערך על פי הטענה במקום". 

ממשרד רה"מ לא נמסרה תגובה למרות בקשת המגזין.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"