בארץ דעות

מאמר מערכת: הגולנצ'יק שהרים דגל לבן

ח"כ אשכנזי בפגוש את העיתונות. קרדיט: חדשות 12

למרות הצהרותיו מול רינה מצליח כי "אני גולנצ'יק ולא מרים דגלים לבנים", ח"כ הכנסת גבי אשכנזי הרים דגל לבן על הדמוקרטיה הישראלית. בינתיים, כל מה שהיה אמור להתקיים נוכח ממשלת הבזבוז המסתמנת לא קורה.

חבר הכנסת רא"ל (במיל') גבי אשכנזי המשיך את הקו ההתקפי בתוכניתה של רינה מצליח "פגוש את העיתונות" במוצאי שבת. הוא קבע שיוזמת יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, להקפאה של המהלכים הפוליטיים היא כניעה והסביר כי "יש תקציב בעוד שלושה חודשים. בהקפאה אין תקציב. אני רואה בהצעה כזאת כניעה. אני גולנצ'יק ולא מרים דגלים לבנים". מה הבעיה? אשכנזי בהחלט נכנע, הרים דגל לבן על הדמוקרטיה הישראלית, אך עדיין ממשיך עם הרטוריקה של התקפיות ומאבק. מה לעשות, שהלוחם עירום מבחינת הבטחותיו, אין מי שיכסה על עורמתו.

כמו כל רטוריקה, היא צריכה להיות מעוגנת במציאות. את זה כנראה צמד הרמטכ"לים, שהיעדר ביטוי יפה יותר הפרו שתי התחייבויות בחירות משמעותיות, לא הבין. יו"ר כחול-לבן, ח"כ בני גנץ, לא ויתר מאומה למעט ערכים. כך גם אשכנזי. אחרת, מדוע ממשלה מנופחת שתעלה רק בירוקרטית מעל מיליארד שקלים. בכל ההסכם הקואליציוני, כולל הסכם עבודה כחול לבן, לא הייתה התייחסות מכוונת וממוקדת וירוס קורונה. אדרבא, כל מה שהוקרן החוצה היה ג'ובים ועוד ג'ובים. כעת, נשואות כל עיני אזרחי מדינת ישראל לבג"צ.

דרך ארץ? קרדיט: חדשות 12.

כל מי שרצה להאמין לטיעוני האחדות, הפיקוח על רה"מ, על דף מסריו, על מיתון השתלחויותיו במערכת- חדל. נדמה כי הפעולות נגד מערכת המשפט נמשכות, ורק ההתקרנפות מתגברת. כל מי שמאמין לטיעוני החירום של כחול לבן, אינו יודע כי העולם אינו הולך ע"פ הצהרות. העולם אינו הולך יותר ע"פ אידאלים. נדמה כי הרעיון הזה חדל מזמן. או כפי שח"כים דרך ארץ הודיעו למגזין כי רשמית הליכוד לא פנה אליהם להצטרף לממשלה, אך בהודעות רבות, ובריאיון לחדשות 12 הודיעו על רשימת התפקידים שהוצעו להם. רבותיי וגבירותיי, זו הדרך כעת. מי שחושב שאותם חברי כנסת יקפחו את תפקידיהם לאחר הפרת הבטחת הבחירות לבוחריהם למען הגנה על המערכת הדמוקרטית או המשפטית, נכוחה לו עוד הפתעה. "הדעות לעניין גודלו של אירוע הקורונה היו חלוקות" אמר האוזר לחדשות 12, והוא צודק. הדעות בהחלט חלוקות. האם הקורונה הוא אירוע חירום רפואי? אכן. האם הוא חירום לאומי שלמטרתו יש ללכת תחת נאשם? לא ולא. האוזר והנדל, איש איש בדרכו, מנסה לשמור על הבייס החצי-קיים שלהם באמירה "ניסינו". אך זו הבעיה. הם לא ניסו. הם קבעו כי נאשם עדיף על ממשלה צרה, נאשם עדיף על הבטחה. זה כל הסיפור.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה