בארץ

פניית התנועה לטוהר המידות למנכ"ל משרד ראש הממשלה: פרסם הסברים להעברת ציוד מיגון מפני וירוס הקורונה למעון רה"מ

קרדיט: אתר משרד ראש הממשלה,

זאת בהתאם לפרסום חדשות 13 בשבוע שעבר לפיה אמצעי המיגון לא הגיעו ליעדם במשרד ראש הממשלה אלא למעון ראש הממשלה בבלפור. בכך המשרד נאלץ לעשות הזמנות נוספות של אמצעי מיגון בעלות "רבבות שקלים". מכתב דומה הועבר בשעתו ליו"ר ועדת הקורונה, ח"כ עופר שלח.

התנועה לטוהר המידות שלחה לפני שבוע פנייה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, בנוגע לפרסום חדשות 13 כי ציוד מיגון ששולם ויועד לשימוש משרד ראש הממשלה לא הגיע ליעדו ונפרק במקום במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. בדיווח של חדשות 13 נכתב כי תחילה ציוד בשווי 66 אלף שקלים שהוזמן ע"י המשרד הגיע לידי משכן ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. עוד דווח כי לאחר האירוע העובדים ביצעו עוד שתי הזמנות שונות בסכום של 50 אלף שקלים כל אחת. גם הפעם, מרבית הציוד לא הגיע לידי המשרד אלא לידי מעון ראש הממשלה. בכך, הסתכמו הזמנות המשרד בשווי 166 אלף שקלים.

"כפי שפורסם, הועברו למעון רוה"מ כמויות עצומות של אמצעי מיגון, שהיו מיועדים לשימושם של מאות עובדי המשרד, אלא שמאן דהוא נתן הוראה להעבירם למעון רוה"מ, על מנת שישמשו למיגון סביבתו הקרובה של רוה"מ" נכתב בפנייה לפרץ, והוסיפו: "על רקע הידיעות שפורסמו בציבור, בדבר מחסור באמצעי מיגון, לרבות אמצעים למיגון צוותי- רפואה ועובדים במוסדות סיעודיים וגריאטריים, נראה כי החלטה זו הינה תמוהה בלשון המעטה. תמיהה זו תקפה כפליים נוכח הצורך לבחון סדרי העדיפויות בהקצאת משאבי המיגון, בזמן אמת, בעיקר בתקופה של מחסור במשאבים".

"התנועה לטוהר המידות פונה אלייך בדרישה כי משרד רוה"מ יפרסם הבהרות והסברים בנוגע למידע המטריד שפורסם. נודה על קבלת מענה מהיר לפנייתנו" נכתב בפניה. 

בפנייה בנושא ליו"ר ועדת הקורונה, ח"כ עופר שלח, נכתב כי "התנועה לטוהר המידות פונה אל הוועדה בראשותך, בבקשה כי תדרוש ממשרד רוה"מ הבהרות והסברים בנוגע למידע שפורסם, כחלק מהליך הביקורת הפרלמנטרית הנדרשת לבחינת תפקוד הרשויות בכל הקשור במאבק במגפת הקורונה, לרבות הקצאת תקציבים ומשאבים למיגון עובדים חיוניים". נכון לכתיבת שורות אלה, לא הועברה תשובה מטעם פרץ, משרדו או משרדו של ח"כ שלח לידי התנועה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בשעתו בתגובה לחדשות 13: "מדובר בשקר מוחלט. סמנכ"ל ביטחון וחירום החיל נהלי מיגון מחמירים המחייבים ציוד מתאים לכלל העובדים במשרד ראש הממשלה, והעובדים בסביבת ראש הממשלה בפרט. צר לנו שבזמן שרה"מ פועל ללא הפסקה ועובד סביב השעון כדי לשמור על בריאות אזרחי ישראל, אתם בוחרים לעסוק בציוד המגן מפני הידבקות ומשתלחים בכך שאנו ממלאים בקפדנות אחר הנחיות משרד הבריאות". מנגד, המשרד בחר שלא להגיב לבקשת המגזין בנוגע לפנייה.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"