בארץ

גורם במשרד להגנת הסביבה: "בשבועות האחרונים, אנו עדים להתגברות תופעת השלכות הפסולת בשטחים הפתוחים ובנחלים ברחבי הדרום"

המשאית שנתפסה ליד אל-סייד. קרדיט: המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה

זאת בהתאם לנתונים של המשרד להגנת הסביבה ברחבי הארץ. השבוע במבצע אכיפה יזום של צוות דרום של המשטרה הירוקה בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל, משטרת ישראל ורשות הטבע והגנים תועדה השלכת פסולת בנחל יתיר. במהלך החודש תועדה השלכת פסולת בניין ממשאית אחת ברהט ושלוש נוספות נתפסו בעוון השלכת פסולת בצמוד לנחל גרר.

ראש צוות דרום במשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, גיא נחושתן, מסר למגזין לתוך הלילה כי "בשבועות האחרונים, אנו עדים להתגברות תופעת השלכות הפסולת בשטחים הפתוחים ובנחלים ברחבי הדרום. עברייני סביבה מנצלים את המצב החריג במחוזותינו ופוגעים קשות בסביבה, תמורת בצע כסף, על מנת להגדיל את הונם האישי", והוסיף: "המשטרה הירוקה תפסה בדרום בשבועות האחרונים תשע משאיות, שבאמצעותן השליכו פסולת בניין ופסולת אחרת בשטחים הפתוחים". בהודעה מטעם המשרד נמסר כי רק בחודש האחרון ברהט תועדה השלכת פסולת בעיר ע"י משאית ושלוש משאיות נוספות נתפסו בשל תיעוד של השלכת פסולת במועדים שונים בצמוד לנחל גרר. רק השבוע פורסם כי תועדה ונתפסה משאית שהשליכה פסולת בנחל יתיר בפעולה יזומה של המשטרה הירוקה, רשות מקרקעי ישראל, רשות הטבע והגנים ושוטרי המדור להגנת הסביבה במשטרת ישראל.

"המשאיות באירועים אלה נתפסו ונלקחו לחניון ייעודי מטעם המשטרה הירוקה, החשודים נחקרו באזהרה, נמסרו להם צווי ניקוי ונפתחו כנגדם תיקי חקירה פליליים. נמשיך לבצע אכיפה פלילית-סביבתית מחמירה וקשה כנגד עברייני הסביבה, שמשליכים פסולת במקומות לא מורשים ומסכנים את הציבור" אמר נחושתן.  

במהלך האירוע בנחל יתיר, החשוד דומם את מנוע המשאית, לקח את המפתחות וברח בריצה ליישוב הקרוב א-סייד. "במבצע לוגיסיטי מורכב, המשאית חולצה מהנחל, הועמסה על גרר ונלקחה לחניון ייעודי מטעם המשטרה הירוקה. בעל המשאית ייחקר באזהרה, יימסר לו צו ניקוי וייפתח כנגדו תיק חקירה" נמסר מהמשרד להגנת הסביבה, והוסיפו: "בחסות תקופה זו של מצב החירום בשל התפשטות נגיף קורונה, עברייני סביבה עלולים להגביר את פעילותם, וגורמי האכיפה של המשרד להגנת הסביבה ממשיכים גם בימים אלה לבצע תפקידם, כדי לאכוף את חוקי הגנת הסביבה".

במקביל, המשרד להגנת הסביבה הודיע כי הכנסת אישרה היום (22.04) בקריאות שנייה ושלישית את חוק שמירת הניקיון שהגיש השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין, במסגרתו תובטח הרציפות התפקודית של שירותי פינוי ומחזור הפסולת הביתית בישראל בתקופה זו של התפשטות נגיף קורונה ותנאי החירום, בתקציב של 197.8 מיליון שקל מהקרן לשמירת ניקיון. רשימת הרשויות אשר יקבלו סיוע לפי הוראת השעה מונה 206 רשויות מקומיות על פי מדרגים שונים.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"