בארץ

מפגין זומן לחקירה אמש עקב השתתפותו בהפגנה מול ביתו של ח"כ גבי אשכנזי

קרדיט: צילום מסך, מחאת הדגלים השחורים.

זאת על רקע המגעים על חתימת כניסת מפלגת כחול לבן לממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגין חש ברע במהלך חקירתו והתמוטט. מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תאפשר את חופש הביטוי והמחאה אך לא תתיר הפרה של החוק ושל הסדר הציבורי".

מפגין זומן מיידית לחקירה במהלך השבת (18.04) עקב השתתפותו בהפגנה מול ביתו של ח"כ גבי אשכנזי על רקע המגעים לכניסת מפלגת כחול לבן לממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בד בבד, המפגין, תושב יבנה בן 65 ופעיל במחאת הדגלים השחורים, התמוטט ככל הידוע במהלך חקירתו והועבר לבית החולים מאיר שם שוחרר לאחר בדיקות. גורם מסביבתו של המפגין מסר כי "הוא בסדר. במהלך החקירה אמר לחוקר שהוא לא חש בטוב. החוקר התעלם עד שהתמוטט. הזימון לחקירה היה על רקע 'הפגנה'. נחקר בפועל על הפרעה לשוטר במילוי תפקידו". בטעם מארגני המחאה נמסר כי נכחו באירוע 150 משתתפים.

"בסוף דרשו ממנו שיזמין אמבולנס כדי שהוצאות האמבולנס יפלו עליו ולא על התחנה" מסר הגורם.

ע"וד גונן בן יצחק, פעיל חברתי, סיפר למגזין לתוך הלילה בנוגע לתקרית כי "אחד המפגינים היה ברכב סמוך לביתו של ח"כ אשכנזי. שוטר ביקש ממנו לזוז עם הרכב כיוון שלדברי השוטר הרכב מפריע ליציאה והכניסה מחנייה של אחד הבתים. המפגין…הסביר לו שהוא ביקש אישור מהשכנים ושבכל מקרה הוא ברכב ולכן לא תיגרם הפרעה. השוטר לקח את פרטיו וזימן אותו לחקירה ביום א, לאחר מכן הקדים את החקירה להיום בצהריים", והוסיף: "פשוט הזוי עד כמה משטרת כפר סבא מתעמרת במפגינים. בעוד שמשטרת תל אביב עשתה מאמת כדי לאפשר לנו להפגין נדמה כאילו משטרת כפר סבא עושה הכל כדי למנוע את חופש ההפגנה". בן יצחק הוסיף כי המפגין כרגע בחקירה. "לא ברור לי למה משטרת ישראל מזדרזת לחקור אזרח נורמטיבי ועוד יותר לא ברור לי מה העילה לחקירה" אמר בן יצחק.

בשני סרטונים המופצים ברשתות החברתיות עולה בסרטון אחד כי שוטר מורה למפגין לזוז ומזמן אותו לחקירה היום (19.04). בסרטון אחר, השוטר אינו עונה לבקשות המפגין לדעת במה הוא חשוד והשוטר מקדים את שעת החקירה לאמש.

ממשטרת ישראל נמסר כי "במהלך ההפגנה ולאחר שאחד המפגינים חסם את חניית הכניסה לבניין, השמיע מוזיקה בווליום גבוה וסירב להיענות לבקשות השוטרים לחדול ממעשיו, הוא קיבל זימון לחקירה בתחנת המשטרה. משטרת ישראל תאפשר את חופש הביטוי והמחאה אך לא תתיר הפרה של החוק ושל הסדר הציבורי".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"