בארץ

פניית ארגוני ימין לסיעת דרך ארץ בשבוע שעבר: "הושיטו יד" להקמת ממשלת ימין מובהקת

קרדיט: דף הפייסבוק הרשמי של יועז הנדל
Written by אריה הלבר

זאת בשעה שעשרות רבות של מתפקדי מפלגת השלטון, ע"פ הודעה ברשת הוואטסאפ, הורו לשלוח מסרונים רבים ככל הניתן לחברי הרשימה. נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין החזיר את המנדט להרכבת הממשלה לכנסת רק לאחר התחייבות דרך ארץ כי לא יתמכו בממשלה צרה בראשות נתניהו.

המצב הפוליטי רק נהפך יותר ויותר מורכב. ברשתות החברתיות עולה כי חברי "דרך ארץ" קיבלו מספר רב של הודעות מצד פעילי מפלגת השלטון הקוראים להם להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, בהוראת הודעה ברשת הוואטסאפ מטעם גורמים במפלגה. כך לפי פרסומים בתקשורת. בהתאם, בבדיקה של המגזין  עלה כי כבר בשבוע שעבר קראה קואליציה של ארגוני ימין לרשימת "דרך ארץ" להקים ממשלת ימין צרה בראשות נתניהו. בפנייה, עליה חתום בין היתר יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג, נכתב כי "מדינת ישראל נמצאת בפני צומת פוליטי ואידיאולוגי מן החשובים שידעה. שתי החלטות גורליות עומדות להתקבל בימים אלו, האחת בנושא המשילות והשנייה בנושא הריבונות", והוסיפו: "בשנים האחרונות התברר שללא שורה של שינויים בתחום המשפט, קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית עומד בספק".

בפנייה הרחיבו כי "ההתערבות השוטפת והבלתי מרוסנת של בג"צ בעבודת הרשות המחוקקת והמבצעת הגיעה למחוזות של ערעור האיזונים והבלמים הבסיסיים הנדרשים בין רשויות שלטון במשטר דמוקרטי". בכך התייחסו במכתב לאי ציות לצו בג"צ ע"י יו"ר הכנסת לשעבר, ח"כ יולי אדלשטיין.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הודיע שלשום (12.04) כי יחזיר את המנדט להרכבת הממשלה למליאת הכנסת. בד בבד, באתר ויינט פורסם אמש כי נשיא המדינה החליט להחזיר את המנדט לכנסת רק לאחר התחייבות של ח"כים הנדל והאוזר מטעם רשימת "דרך ארץ" כי לא ישבו בממשלת ימין צרה תחת ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו. בהתאם, מהודעת חברי "דרך ארץ" התברר כי לראש הממשלה בנימין נתניהו אין מספיק ממליצים להרכבת ממשלת ימין צרה למרות התהפכותה הפוליטית של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס.

קרדיט: דף הפייסבוק של פורום ישראל 2030
Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר