בארץ

חבר הכנסת גדעון סער ויתר על השדרוג למשכורתו במסגרת תפקידו

קרדיט: ויקיפדיה.
Written by אריה הלבר

בחשבון הטוויטר פרסם סער את מכתבו לחשב הכנסת וכתב: "לא צריך להמתין לחקיקה או לתוכנית ממשלתית. כל אחד מחברי הכנסת יכול כבר היום לעשות את זה". התנועה לאיכות השלטון בירכה את מהלך סער: "יסוד המנהיגות הוא דוגמה אישית – כל הכבוד לח"כ סער".

חבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד, גדעון סער, פרסם היום מכתב בו הוא מוותר על קבלת חלק משכרו בעדכון השכר השנה במסגרת תפקידו. כך עולה מפרסום ברשת החברתית טוויטר. סער כתב בהודעה בה פרסם את המכתב לחשב הכנסת: "לא צריך להמתין לחקיקה או לתוכנית ממשלתית. כל אחד מחברי הכנסת יכול כבר היום לעשות את זה". בהתאם, במכתב פורט כי הוויתור יילקח בחשבון עבור כל תשלומי השכר לשנת 2020. במהלך ההודעה, סער חתם כי ידוע לו שלא יוכל לשנות את הודעתו במהלך השנה. בינתיים, סער הוא חבר הכנסת השני שקרא לוותר על חלק ממשכורתו עקב מצב החירום הלאומי.

אמש, ח"כ יזהר שי (כחול-לבן) אמר באולם מליאת הכנסת כי הוא יוותר על שליש ממשכורתו, ויעבירם כתרומה לארגוני נוער שעוסקים בחינוך הבלתי פורמלי של הנוער בישראל. "בעוד מאות אלפי מובטלים מתמודדים עם קשיי פרנסה וחוששים שלא יוכלו להניח אוכל על שולחן הסדר שלהם, אנחנו, חברי הכנסת, עדיין מרוויחים משכורת דשנה" כתב שי ברשת החברתית פייסבוק, והוסיף: "החוק אומנם לא מאפשר לנו לקצץ בשכרנו, אבל אני קורא לכל חברי הכנסת ונושאי המשרות הרמות למצוא את הדרך החוקית לגלות דוגמה אישית ולוותר על שליש ממשכורתם".

בד בבד, התנועה לאיכות השלטון בירכה על המהלך של סער. בדף הפייסבוק של התנועה נכתב: "יסוד המנהיגות הוא דוגמה אישית – כל הכבוד לח"כ סער. הגדלת מספר השרים בממשלה לא מכבד את מעמד הממשלה כגוף השלטוני המוביל במדינה", והוסיפו: "איך הממשלה מצפה שהאזרחים יכבדו את חוקי המדינה, כשהם משנים את החוקים בהתאם לצרכים פוליטיים צרים? אנחנו קוראים לכל חברי וחברות הכנסת להתנגד להקמת ממשלה רחבה ובזבזנית, כפי שעשה ח"כ גדעון סער".

בהודעה אחרת של התנועה נכתב אמש: "ממשלה עם 30 שרים? נפלתם על הראש? למעלה ממיליון מובטלים במשבר הכלכלי והבריאותי הגדול בישראל ומול זה מוקמת בימים אלו הממשלה הבזבזנית ביותר בתולדות ישראל. ככה לא נראית ממשלת חירום. ככה נראית ממשלה עם סממני שחיתות", וקבעו: "בושה וחרפה".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר