בארץ

המשטרה ניסתה למנוע הפגנת יחיד מול בית ראש הממשלה

קרדיט: צילום מסך.

תחילה המפגין קיבל הנחייה מהשוטרת כי יכבה את שידור החי דרך הרשתות החברתיות. השוטרת במהלך האירוע למפגין: "אמרת דברים שלא אמורים להיות משודרים בלייב". במהלך התשאול, נשאל הפעיל החברתי למי הצביע בבחירות האחרונות.

משטרת ישראל ניסתה למנוע הפגנת יחיד מול בית ראש הממשלה תוך כדי תשאול בעל מאפיינים פוליטיים. כך עולה מסרטון של הפעיל החברתי, עו"ד גונן בן יצחק, ברשת החברתית פייסבוק. באתר העין השביעית הוסיפו כי השוטרת המתשאלת, עדן אללוף, אף איימה לקנוס את המפגין.

בן יצחק החל לשדר את השידור בשעה עשר בלילה. ע"פ אתר העין השביעית, בשעה שלוש לפנות בוקר, הגיעו למקום שלוש ניידות משטרה, שוטרים ניסו לסלקו מן המקום ואף איימו עליו בקנס לפי תקנות החירום לתקופת הקורונה. בן-יצחק, שעמד במקום ציבורי, הזכיר לשוטרים כי התקנות מחריגות במפורש את הזכות להפגין מאיסורי השהייה מחוץ לבית. בשלב מסוים התגודדו סביבו שישה שוטרים בעוד הוא עומד לבד.

"אלא אם הוציאו מחוץ לחוק להתבטא נגד השלטון, ולא עודכנתי, ובדר"כ מעודכן בחוק, את הזכות להתבטא נגד השלטון" אמר בן יצחק בסרטון. בעוד בן יצחק הסביר לשוטרת כי הוא פעיל נגד השלטון, השוטרת ענתה לבן יצחק: "במי בחרת, בביבי או בגנץ?".

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות קבלת דיווח על אדם חשוד מחוץ למעון רוה״מ בירושלים, הגיעו למקום שוטרים. בבדיקה שנערכה בשטח עלה כי האזרח שהה במקום והביע מחאה כחוק ובהתאם לתקנות החירום וצו בריאות העם, ולכן לא בוצעה כלפיו כל פעילות אכיפה", והוסיפו: "השיח שניהלה מתנדבת המשטרה עם האזרח הינו מיותר, חסר טעם ומנוגד לכללי ההתנהגות והממלכתיות המצופים הן משוטרים והן ממתנדבי משטרת ישראל. בהתאם, נפעל לחדד מול המתנדבת את ההנחיות והנהלים למניעת הישנות מקרה דומה ומיותר מעין זה בעתיד".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"