בארץ

בקבוקי תבערה הושלכו אמש לעבר רכב משמר הגבול ביציאה מהיישוב יצהר

קרדיט: דוברות המשטרה.

בקבוקי תבערה לעבר רכב משמר הגבול של משטרת ישראל ביציאה מיצהר. במג"ב רואים בכך פעולת טרור שכוונה לעבר הלוחמים. אין נפגעים בקרב כוחותינו.

שלושה בקבוקי תבערה (בקת"ב) הושלכו לעבר רכב מג"ב ממוגן שעשה דרכו מהיציאה מהיישוב יצהר עם לוחמים שסיימו פעילות לאכיפת צו שטח צבאי סגור במאחז הבלתי חוקי "קומי אורי". נזק קל נגרם לרכב. "מדובר באירוע טרור חמור מאוד ובעליית מדרגה קיצונית בכל הקשור לאלימות המופנית כלפי הלוחמים שפועלים לאכיפת החוק ולשמירה על ביטחון התושבים באזור יצהר" נמסר מהמשטרה. נזק קל נגרם לרכב. כוחות גדולים של מג"ב וצה"ל ביצעו סריקות במקום.

"לאחרונה התגברה האלימות מצד פורעים תוך ניסיון להמשיך בבנייה בלתי חוקית במאחז 'קומי אורי'" אומרים במשטרה. במג"ב מדגישים שהאירוע החמור הזה לא ירתיע מהמשך ביצוע המשימה לאכיפת החוק והסדר בגזרה.

יממה לפני כן, בפעילות שוטפת של משמר הגבול במאחז הבלתי חוקי "קומי אורי" בסמוך ליצהר נעצרו חמישה מתפרעים בגין הפרת צו שטח צבאי סגור ותקיפת השוטרים שפעלו במקום. זאת במהלך ניסיון להקמת מבנה בלתי חוקי במקום ותוך כדי הפרת צו שטח צבאי סגור. במשמר הגבול הדגישו שכל ניסיון להפר את הצו, לבנות באופן בלתי חוקי במקום ולפגוע בכוחות הביטחון יוביל לפעילות נחושה וחסרת פשרות מצד הלוחמים.

קרדיט: דוברות המשטרה.

שר הביטחון נפתלי בנט מסר בנוגע לאירועים: "בושה וחרפה. אירוע האלימות ביצהר הוא מעשה חמור מאין כמותו. לא אקבל שום גילוי אלימות, בשום מצב ובשום תנאי, ובוודאי שלא כנגד כוחות הביטחון שעומדים על המשמר ומגינים על ביטחון ישראל. הוריתי לכוחות הביטחון לפעול בכל דרך על מנת לאתר את הפושעים ולמצות איתם את הדין".

פינוי השבוע בקומי אורי. קרדיט: דוברות המשטרה.

האירוע הנוכחי אינו היחיד בתקופה האחרונה של תקיפת כוחות הביטחון באזור המאחז הלא חוקי. רק באוקטובר שנה שעברה דווח על יידוי אבנים לעבר כוח מג"ב באזור יצהר. באירוע אחר באוקטובר דווח על הצתת אוהל של כוחות מג"ב ליד יצהר. בינואר השנה, ביתו של פעיל הימין נריה זארוג נהרס ע"י כוחות הביטחון במאחז הלא חוקי. ע"פ אתר סרוגים, מזכירות היישוב יצהר גינתה את הרס הבתים וביישוב הוסיפו כי המהלך לא יתרום לשקט באזור.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"