אסיה בעולם

נשיאת טייוואן צאי אינג-ון: כל פלישה לאי תגבה מחיר "גבוה ביותר" עבור סין

קרדיט: HKFP SCREENSHOT
קרדיט: HKFP SCREENSHOT

נשיאת טייוואן המשיכה כי סין צריכה לחשוב שנית על המדיניות שלה נגד טאיוואן. בד בבד, מנהיגת הונג קונג קארי לאם: עיקרון "מדינה אחת, שתי מערכות" כלפי הקולוניה-לשעבר יוכל  להישמר אחרי 2047 אם הרשויות יקבעו כי ניתן להאריכו.

נשיאת טאיוואן, צאי אינג-ון, אמרה בריאיון ראשון מאז היבחרותה-מחדש בפני סוכנות הידיעות הבריטית ה-"בי.בי.סי" כי "לפלוש לטייוואן זה משהו שהולך לגבות מחיר גבוה מסין", אך הוסיפה כי "לשמר את הסטטוס-קוו נשארה המדיניות שלנו…אני חושבת שזו מחווה חברותית ביותר לעבר סין".

סוכנות הידיעות "הונג קונג פרי פרס" דיווחה ביום רביעי האחרון (15.01) כי בהתייחס לתוצאות הבחירות במדינה, אינג-ון ביקשה מסין לבחון מחדש את המדיניות שלה נגד טאיוואן. "אני מקווה שהצד הסיני יוכל להבין לעומק את הדעה שהובעה ע"י העם הטאיוואני בבחירות הללו ולבחון מחדש חלק מהמדיניות הקיימת שלהם [נגד טאיוואן]". גילוי נאות: אינג-ון נבחרה מחדש בבחירות האחרונות לכס הנשיאות. בד בבד, סוכנות הידיעות דיווחה כי אינג-ון נשאה את הדברים במעמד העברת חוק חדש שימנע מימון פוליטי מ"גופים זרים עוינים".

בד בבד, סוכנות הידיעות דיווחה כי מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, הודיעה על הצעה להאריך את יישום עיקרון "מדינה אחת, שתי מערכות" בנוגע להונג קונג מעבר לקו הסיום שלו ב-2047. כשנשאלה על הנושא ממחוקקת מהמחנה פרו-סין, לאם ענתה כי "ראייתי היא כזו- ככל שנמשיך עם עיקרון 'מדינה אחת, שתי מערכות', ויש לנו הבנה מלאה של העיקרון ויישומו…אז יש לנו סיבה מוצדקת להאמין שהעיקרון 'מדינה אחת, שתי מערכות' ייושם בצורה חלקה ובטווח הארוך. ושזה לא ישתנה אחרי 2047".

קרדיט:shutterstock.
קרדיט:shutterstock.

ע"פ ההסכם בשנת 1997 למסירת הונג קונג לידי סין מידי בריטניה, מערכות הניהול הכלכלי, החברתי והפוליטי בקולוניה הבריטית-לשעבר לא ישונו במשך 50 שנה מרגע החתימה. "אל תהרסו את העיקרון החשוב הזה בגלל אי-הבנה, וחוסר הבנה של עיקרון 'מדינה אחת, שתי מערכות' והחוק הבסיסי" אמרה לאם, והוסיפה: "אחרת, זה עלול ליצור את המצב הם (המפגינים הפרו-דמוקרטיה- א"ו) כה חוששים ממנו". מזה שישה חודשים מתקיימות הפגנות למען שינויי חקיקה דמוקרטיים בהונג קונג.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"