בעולם פנאי

קפה הונגריה

עם ארומה חזקה, טעם נרכש והרבה אהבה למקצוע- סצנת הגל השלישי של הקפה בבודפשט צוברת תאוצה. יצאנו לבדוק על אולי אחד מיעדי המכורים לעניין בשנים הבאות. היום, נבקר בשלושה בתי קפה- קפה קונטקט הבוטיקי, קפה "פרק קפה" הפינתי, וקפה "קופי אמבסי" הפופולרי. יש לציין, בלב המקומות ההתמכרות מובטחת

בודפשט, בודפשט. עיר האורות והמסיבות. וכעת, קפה- הרבה קפה. עיר מולדתו של הרצל. עיר, מלאה בתופעת "ברי ההריסות" ואנשים מיוחדים. עיר המורכבת משתי ערים שהתחברו יחדיו- בודה ופשט. ארץ המתוקים. אנחנו נתחיל את סיורנו בבית קפה פינתי וחמוד בשם "פרק קפה". הוא ממוקם בצד של בודה ליד מוזיאון גולדברגר לאריג ותעשיית הבד. מוזיאון חמוד ליד בית קפה מדהים. אין ממש אוכל, אך הקפה מפצה על הכל. האווירה מהממת. בדיוק מה שצריך לבנית הכוח לבאות. בית הקפה ממוקם בקומה שנייה ברחוב פרק. קרוב ביותר לאטרקציית האי מרגרט.

קרדיט: מגזין "לתוך הלילה"

טיפ: יש לאורך הצד של בודה חמישה מעניינות חמים, מעין חמאמים, בהם ניתן לטבול ולהפוך ערב קר לאירוע לוהט וכיפי.

משם נמשיך ליעדנו השני הוא "קפה קונטקט" המוערך. בית הקפה נמצא ליד גלריה בה ניתן לקנות הדפסים מקוריים של אמנים מקומיים ועבודות יד כמו עגילים ודברים נוספים. אז מתנה טובה לחג? בדיוק מה שאנחנו הגברים צריכים. בית הקפה הוא אינטימי וממוקם בסמטה ליד רחוב קארולי. מה אפשר להגיד על בית הקפה הזה? חוץ מזה שלאוהבי הקקאו יש בית שוקו ליד עם קונדיטוריה- האיכות היא הדבר הראשון. הבריסטה מזמין אותך לטעום ומסביר על סוגי הקפה השונים, מתעניין ומקצועי לתחומו. מי שרוצה קפה איכות זה המקום.

קרדיט: מגזין "לתוך הלילה"

טיפ שני: בבודפסט יש מפת חנויות עיצוב שמאגדת כל מני מתחמי עיצוב שונים ומשונים בנוגע לשלל חפצים- מחולצות, עגילים עד משחקי ילדים מעוצבים. לכן, אנשים לכו לקנות. הקפה של קונטקט הוא איכותי, חזק וארומטי. הוא בדיוק מה שצריך ליום סגריר. עם אווירה טובה. בדיוק מה שצריך להיות קפה בוטיק.

משם נמשיך בצעדנו לעבר בית הקפה הפופולרי, שכל המי ומי משתקעים בו לעת צרה- הלוא הוא ה"קופי אמבסי". דבר ראשון, המקום מפוצץ. הוא נותן תחושה שאם לא עכשיו להשתקע במקום, אז מתי? התור הולך עד מעבר לשדרה. העיצוב של המקום מבנה מרוצף לבנים. הקפה טוב, מזמין אך לא כמו האחרים. אך שינוי בעלילה, פה יש אוכל מעבר לקרואסון אחד או שניים. אני אישית ממליץ על כל אחד מבתי הקפה האלה לסיור מעניין, חדש ולא שגרתי ברחבי העיר הזו בה בתי קפה צצים בכל פינה. כמו בארץ, רק יותר טוב. וטיפ שלישי לסיום: בבודפשט יש סיטי קארד במהלכו אתה יכול להיכנס למעיין חם אחד בחינם ולשלל מוזיאונים. נתראה בטיול הבא.

קרדיט: מגזין "לתוך הלילה"







Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"