בארץ

התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש: פתח בחקירה בעניין מינוי יו"ר צומת ליועץ ראש הממשלה כשוחד בחירות

קרדיט: יח"צ

זאת עקב "מינויו של יו"ר רשימת צומת, משה גרין, לתפקיד בשירות הציבורי בשל פרישתו מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-23". ע"פ פרסומים בכלי התקשורת, בהסכם בין צומת לליכוד נקבע במידה ורשימת צומת תפרוש מהבחירות, יתמנה גרין לתפקיד של יועץ רה"מ לחקלאות והתיישבות.

התנועה לאיכות השלטון קראה במכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה (יועמ"ש), ד"ר אביחי מנדלבליט, ולממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, בדרישה לפתוח בחקירת מינויו של יו"ר רשימת צומת, משה גרין, לתפקיד בשירות הציבורי בשל פרישתו מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-23. ע"פ הודעת התנועה "בתאריך ה- 31.5 פורסם בכלי התקשורת כי מר משה גרין, יו"ר רשימת צומת, מונה על ידי רה"מ לתפקיד בכיר בשירות הציבורי. לפי הפרסום בטרם הבחירות לכנסת ה-23 סוכם בין הרשימות צומת והליכוד, כי במידה ורשימת צומת תפרוש מהבחירות, יתמנה גרין לתפקיד של יועץ רה"מ לחקלאות והתיישבות. עוד עולה מהפרסום כי בתפקיד זה צפוי גרין להיות אחראי, בין היתר, גם על מינוי חברים לוועדה לבחינת היתכנות חוק קמיניץ להגברת האכיפה נגד עברייני בניה, זאת למרות שגרין הוא בעצמו עבריין מורשע בתחום המקרקעין".

ע"פ התנועה "התפקיד אליו מונה גרין אינו קיים בשירות הציבורי, או בכלל, ועצם המצאת תפקיד עובד ציבור חדש וללא כל פיקוח, תוך ההצהרה של גרין כי מדובר במימוש ההסכם הפוליטי עליו חתם עם ראש הממשלה, מהווה הוכחה כי מדובר בטובת הנאה פסולה ושוחד בחירות", והוסיפו: "הסכמים פוליטיים בין רשימות אינם נדירים ואינם פסולים מבחינת עצמם, אך לא כך מצב הדברים כשאנו עוסקים בהבטחה של המצאת משרה ציבורית בכירה בשירות הציבורי, המתוגמלת בשכר גבוה ובתמורה למתן הסכמה פוליטית, בוודאי הסכמה שטומנת בחובה הסרה של רשימה מהבחירות הכלליות". התנועה ציינה כי היועמ"ש קבע ב-2019 כי הסכם פוליטי שמבטיח משרד עובד ציבור הוא פסול.

בנוגע למינוי, גרין מסר לפורטל חקלאות, טבע וסביבה כי "רה"מ נתניהו עמד במילתו וההסכם הקואליציוני בין "צומת" ל"ליכוד" יוצא לדרך. אני מאמין כי הכלים הרבים אותם העניק לנו רה"מ נתניהו יסייעו לנו לשפר ולייעל את עבודת החקלאים בישראל".

טובת ההנאה שניתנה לרה"מ נתניהו היא ההבטחה כי מפלגת צומת, שקיבלה כמעט מנדט שלם של בוחרים, לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-23 בתנאי שהעומד בראשה מר גרין יקבל תפקיד של משרת עובד ציבור רמה ובשכר רב. לכן פנתה התנועה במכתב דחוף ליועמ"ש ולמ"מ המפכ"ל בדרישה לפתוח מיד בחקירה לבחינת חוקיותו וכשירותו של מינוי מר גרין ולשקול נקיטה בהליכים לאור קיומן האפשרי של עבירות פליליות בחתימה על ההסכם. בדיווח על פרישת צומת ממרוץ הבחירות באתר וואלה חדשות נכתב שצומת זכתה בשנת 2019 ב-16 אלף מצביעים. "הנה עולה תמונה מפלילה של הבטחת טובת הנאה בדמות משרת עובד ציבור רמה בדמות של יועץ הממשלה לחקלאות והתיישבות, וזאת במטרה ברורה להשגת הסכמתו הפוליטית של מר גרין ורשימת צומת כולה להסיר את התמודדותם ולהשפיע בכך על מהלך הבחירות הטבעי" נכתב בפנייה.

בדף הפייסבוק של התנועה הרחיבו כי "זה אמור להיות ברור: אי אפשר להבטיח במסגרת הסכם פוליטי ובכלל, שאדם מסוים ימונה להיות עובד ציבור! הבטחה שכזו לא נועדה לשרת את ציבור הבוחרים, אלא רק להיטיב עם העסקנים האינטרסנטים. לעניין זה מעלה חשד פלילי לשוחד בחירות וטובת הנאה פסולה, וקבעו: "גרין בעצמו הצהיר שמדובר במימוש ההסכם הפוליטי עליו חתם עם רה"מ, לפיו יתמנה לתפקיד של יועצו לענייני חקלאות והתיישבות. וזה אפילו לא האבסורד האמיתי! בתפקיד זה צפוי גרין להיות אחראי, בין היתר, גם על מינוי חברים לוועדה שעוסקת באכיפה נגד עברייני בניה – למרות שגרין הוא בעצמו עבריין מורשע בתחום המקרקעין".

ממשרד היועמ"ש נמסר כי "הפנייה התקבלה ותטופל כמקובל".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"