בארץ

רשימת "דרך ארץ": לא היו פניות רשמיות ולא היו שיחות על מעבר לליכוד

יעלון באולפן חדשות 12. קרדיט: חדשות 12.
Written by אריה הלבר

זאת נוכח פניית המגזין בנוגע ללחצים השונים המופנים על ח"כים יועז הנדל וצבי האוזר מצד מפלגת הליכוד. בד בבד, יו"ר תל"ם, רא"ל (במיל') משה (בוגי) יעלון, כתב ברשת הפייסבוק בנוגע ליו"ר כחול לבן: "מנהיגות זה לעשות מה שנכון ולא מה שפופולארי, מנהיגות זה לנווט עם מצפן ומצפון ולא לפי שבשבת רוחות".

מרשימת "דרך ארץ" נמסר אמש למגזין לתוך הלילה כי "לא היו פניות רשמיות ולא היו שיחות על מעבר לליכוד". זאת עקב הדיווחים על לחץ מגורמי ימין ופעילי שטח מצד גורמי ימין לחבירה לנתניהו. בד בבד, יו"ר תל"ם, רא"ל (במיל') משה (בוגי) יעלון, כתב ברשת החברתית פייסבוק בנוגע ליו"ר כחול לבן, רא"ל (במיל') בני גנץ, כי "מנהיגות זה לעשות מה שנכון ולא מה שפופולארי, מנהיגות זה לנווט עם מצפן ומצפון ולא לפי שבשבת רוחות. זו דרכי ואין בה התפתלויות, שיקולי כדאיות אישיים וקיצורי דרך, יש בה אחריות ושליחות למען אזרחי ישראל".

יעלון אמר בחדשות 12 כי "בני גנץ אני חושב באופן תמים הוא איש ערכי. חשב שהוא נכנס מתחת לאלונקה. יש פה מגפה. אני מבין את זה גם כן. יאיר לפיד מבין את זה", והוסיף: "אבל מוצא את עצמו בפני נוכלות צינית. שכל מה שמעניין אותה כרגע זה איך נמלטים מספסל הנאשמים". יעלון המשיך: "הוא (בנימין נתניהו- א"ה) רוצה להבטיח שהוא לא יגיע לבית המשפט. הרי זה מה שהוביל אותנו למשבר הפוליטי החמור. שלוש מערכות הבחירות, ותכף רביעית…זה לא טיפול הקורונה".

"אם כרגע בני גנץ במקום לעסוק בקורונה נותן חסינות לבנימין נתניהו, אותה התגברות בנושאי בג"צ, אז אין מקום לדבר על הובלתו" קבע יעלון. בהתייחס לח"כים הנדל והאוזר, יעלון אמר: "אני ציפיתי שהם יאפשרו לנו להיעזר במשותפת בהצבעה אחת כדי להזיז את הנאשם נתניהו. כפי שפיקוח נפש דוחה שבת". יו"ר כחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, הציע אמש מתווה להקפאת הסיבוך הפוליטי. "העלתי היום במליאת הכנסת הצעה. להקפיא לחצי שנה את המצב הפוליטי ולעבוד ביחד למען הציבור בהתמודדות עם משבר הקורונה" כתב לפיד ברשת הפייסבוק.

בד בבד, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, התייחס בריאיון למערכת  ויינט אמש למשא ומתן התקוע בין מפלגת השלטון למפלגת כחול לבן. "יש לך את ההזדמנות לעשות מעשה שדרכו אפשר יהיה להגיע לממשלה" אמר פורר בפנייה לגנץ, והוסיף: "חזרנו לאותה נקודה שבה היינו לפני שלושה שבועות, יש חמישה חוקים שהנחנו שנוגעים להרכבת ממשלה ויכולים לפתור את הפלונטר".

(בהכנת הכתבה השתתף אלון ויס)

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר