בארץ

תנועת אומ"ץ ליועץ המשפטי לממשלה לפני שבועיים: תלונה בגין חשד להפצת דברי הסתה נגד יאיר נתניהו

קרדיט: צילום מסך.

בפניית התנועה ליועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדלבליט, נכתב כי הודעת יאיר נתניהו ברשתות החברתיות "יש משקל גדול ומשמעות חמורה במיוחד שכן מדובר בחשד להודעה היוצאת מביתו של ראש הממשלה, ובכל מקרה יש בה משום השראה לבזות את הבג"ץ ולהמרות את מצוותיו". ממשטרת ישראל נמסר כי "טיבן של תלונות בעברות ביטוי להתברר אל מול הפרקליטות ורק באישורם נפתחת חקירה".

תנועת אומ"ץ פנתה לפני שבועיים ליועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש), ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה ובתלונה נגד בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יאיר נתניהו, בגין חשד להפצת דברי הסתה. המכותבים האחרים היו ממלא מקום מפכ"ל משטרת ישראל,ניצב מוטי כהן, ומבקר המדינה מתניהו אנגלמן. בהודעת יאיר נתניהו ברשתות החברתיות ניתן לראות במובהק אדם משתין במסגרת מה שנדמה כראשי תיבות של בית דין הגבוה לצדק.

בפנייה נכתב כי "ציוץ זה לא רק שהוא מבזה את אחד מהמוסדות החשובים במדינה המהווים אבן יסוד למשטר הישראלי, ושם אותו ללעג ולקלס, אם החשד אכן נכון, יש בו למעשה, קריאה להמרדה ולאי-ביצוע החלטתו של הבג"ץ בנושא הנדון – קריאה הנשמעת ביממה האחרונה מפי שרים בכירים", והוסיפו: "ציוץ זה שלכאורה, יוצא מתחת ידיו של יאיר נתניהו, יש משקל גדול ומשמעות חמורה במיוחד שכן מדובר בחשד להודעה היוצאת מביתו של ראש הממשלה, ובכל מקרה יש בה משום השראה לבזות את [פסיקת] בג"ץ ולהמרות את מצוותיו".

"נבקשך על כן, להורות על חקירה מיידית לשם אימות החשד להגשת כתב אישום כנגד כל הנוגעים בדבר" נכתב בפנייה. לפני שבועיים, תא"ל (במיל') אמיר השכל הגיש תלונה בנוגע להודעה המדוברת של נתניהו במשטרת ישראל. כזכור, משטרת ישראל סגרה את תיק התלונה ואף לא הודיעה על כך להשכל. ע"פ חוק העונשין, אדם "העושה מעשה לשם המרדה, או מנסה, מכין עצמו או קושר קשר עם חברו לעשות מעשה כאמור, דינו – מאסר חמש שנים".

ממשטרת ישראל נמסר כי "טיבן של תלונות בעברות ביטוי להתברר אל מול הפרקליטות ורק באישורם נפתחת חקירה".

ממשרד היועמ"ש נמסר כי "הפנייה התקבלה ותטופל כמקובל".

(בכתיבת הכתבה השתתף אריה הלבר)

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"