בארץ

המשרד להגנת הסביבה קנס את צה"ל ב-1.4 מיליון שקלים עקב אי עמידה בחוק להפסקת שימוש באסבסט

קרדיט: המשרד להגנת הסביבה.

הקנס מתברר בימים אלה במשרד המשפטים. המשרד להגנת הסביבה פרסם אמש להערות הציבור את הצעת חוק למניעת מפגעי אסבסט ואבק מזיק. את ההערות ניתן לשלוח עד 1 באפריל 2020.

המשרד להגנת הסביבה קנס את צה"ל ב-1.4 מיליון שקלים בעקבות אי עמידה בלוחות זמנים שנקבעו במסגרת חוק להפסקת שימוש באסבסט. כך נכתב בהודעה לתקשורת מטעם המשרד אמש. עוד נכתב כי בשנת 2018 צה"ל הודיע למשרד כי לא יוכל לעמוד בחובת ההסרה שנקבעה בחוק ובהמשך אף ביקש לתקן את החוק על מנת לקבל עוד זמן להסיר את החומר המסוכן אסבסט מכלי טיס. בדיונים לאחר הודעת הצבא גובש תיקון לחוק אשר מאפשר דחייה הסרת רכיבי האסבסט בכלי טיס של צה"ל.

הנוסח סוכם בין השר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין, לבין סגן שר הביטחון, ח"כ אבי דיכטר. זאת לאחר שהוברר כי כמות רכיבי האסבסט שטרם הוסרו בחיל האוויר היא ניכרת, ותיקון ההפרה באופן מיידי אינו מעשי ועלול לפגוע בכשירות המבצעית של חיל האוויר ולסכן את ביטחון המדינה. במקביל, ע"פ ההודעה לתקשורת של המשרד, התברר כי בצה"ל מוחזקים כלי-טיס רבים שאינם בשימוש. הכלים הוגדרו כבעלי סיכון נמוך ביותר לציבור ולכן חובת ההסרה עליהם בוטלה. בד בבד, ע"פ המשרד צה"ל עדיין לא שילם את הסכום, והנושא מתברר במשרד המשפטים בימים אלה.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה״ל פועל להסרת כלל רכיבי האסבסט מהכלים שבשימושו והסיר כבר את מרביתם. לאחר שהתברר שיידרש פרק זמן נוסף להשלמת הסרת רכיבי האסבסט מכל כלי הטיס, בין היתר מטעמים מבצעיים, פנה צה"ל למשרד להגנת הסביבה וסוכם לפעול במשותף לתיקון החוק, כך שיוארך פרק הזמן להסרת רכיבי האסבסט", והוסיפו: "צה"ל רואה חשיבות רבה להשלמת הטיפול בנושא וימשיך לעמוד בקשר ישיר עם המשרד להגנת הסביבה בעניין."

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"