בארץ

מי מעוניין להעביר מתפקידו את שר האוצר?

שר האוצר, ישראל כ"ץ, בועדת הכלכלה. קרדיט: עדינה ולמן, דוברות הכנסת.
Written by אריה הלבר

בתיעוד שהגיע למערכת לתוך הלילה עולה כי לפחות במהלך חמשת השבועות האחרונים מתרוצץ סקר אינטרנטי באחד מאתרי הסקרים המובילים בארץ. תמצית הסקר נסובה סביב שני צירים מרכזיים- בחירה בליכוד בראשות בנימין נתניהו, וזהות שר האוצר.

אני מודה לחברי וחברות הליכוד על בחירתי למקום הראשון בסקר המתפקדים הגדול של אתר ליכודניק. אני רואה בכך הבעת אמון נרחבת בפעילותי הממלכתית והציבורית. בע״ה נעשה ונצליח" כתב שר האוצר, ישראל כ"ץ, ברשתות החברתיות ב-25 בדצמבר. אך נדמה כי בשבועות האחרונים יש גורם שמאמין שמקומו לא באוצר. באתר פלטפורמת הסקרים האינטרנטית, Panel4All, עלה בשבועות האחרונים סקר במהלכו רואים תמיהה דו כיוונית- האם ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להחליף את שר האוצר ישראל כ"ץ והאם המהלך יועיל לליכוד בבחירות לכנסת ה-24.

אחת השאלות העולות בסקר אחת מפלטפורמות הסקרים הבכירות בארץ נשאל "אם ראש הממשלה בנימין נתניהו היה גם שר האוצר כדי לטפל באופן אישי במאמץ הלאומי לשקם את המשק אחרי משבר כלכלי חריף עקב מגפת הקורונה, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה במקרה כזה?". בשאלה אחרת, נדמה כי אם לא נתניהו, יש התגוששות מי מבין שאר חברי הליכוד אולי כן יתאים ציבורית בתור שר האוצר בכותרת "איזה מבין הבכירים הבאים בליכוד היית רוצה שראש הממשלה הבא ימנה כשר האוצר?". בין המוצעים ניתן למנות את שר האנרגיה הנוכחי, יובל שטייניץ, שר הבריאות, יולי אדלשטיין, השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, השר לענייני מודיעין, אלי כהן. גם מוצע יריבו הכלכלי-פוליטי בתוך מפלגת הליכוד, ניר ברקת.

קרדיט: צילום מסך, PANEL4ALL

בכל מקרה, נדמה כי היה גורם שהעריך, ומעריך, שיש להעביר את השר מתפקידו למען תנועת הליכוד. כזכור, אמש בחשיפת תחקיר תכנית "עובדה", אמרה קרן טרנר, מי שהייתה תחת כ"ץ כמנכ"לית משרד האוצר, כי "כל פעם יצאתי מהחדר ואמרתי 'זה לא אמור להיות ככה'. חשוב מאוד שאנשים יבינו מה קורה פה. נחצו כל כך הרבה קווים אדומים, שאני לא יודעת אם אי פעם כבר נוכל להחזיר את הגלגל אחורה. קורים דברים שבחיים לא חשבנו שיקרו".

קרדיט: צילום סמך, PANEL4ALL.

לקראת פרסום התחקיר, השר כץ יצא אמש במתקפה חסרת תקדים כנגד טרנר, שאותה הביא בעצמו למשרד האוצר. בין היתר, אמר בריאיון לאתר וויינט: "נכון שהיה לי סנטימנט אישי כלפיה ונכון שראיתי חשיבות רבה בעובדה שקידמתי אישה צעירה, שאגב בנתה את חייה המשפחתיים בעבודה לצידי – התחתנה, ברוך השם ילדה ילדים – אבל כשזה היה מול המשימתיות של לעשות את הדברים – הייתי חייב אני לעשות אותם. נתתי לה הזדמנות מגיל צעיר כי חשבתי שראוי לקדם מי שיש לו כישורים, והיא גם אישה. אני פעמיים לקחתי אותה לתפקידים בחופשת לידה". ההתקפה גררה תגובות רבות, בין היתר של ח"כ מירב מיכאלי שאמרה: "שר אוצר באמצע משבר כלכלי עצום אומר על אישה דברים שלא היה חולם להגיד לאף אחד מהקולגות שלה".

קרדיט: צילום מסך, PANEL4ALL.

אתר חדשות התעשייה "אייס" דיווח שלשום כי כתבת זמן ישראל, טל שניידר, דיווחה על יוזמה להכניס את איש התקשורת המשפיע עמית סגל לכנסת תחת דגל הליכוד. "ואם הבחירות היו היום כאשר איש התקשורת עמית סגל היה מצטרף לליכוד ויתר המפלגות ללא שינוי, למי הייתה מצביע?" נשאל בסקר. בהמשך לשאלה מפורטים כל שמות המפלגות המתמודדות לכנסת. כמו כן, מציגה שניידר שאלת סקר הוספת לפיה: "אם היית יודע/ת שנתניהו משקיע מאמצים לאיחוד הקרעים (הטעות במקור, מערכת לתוך הלילה) האם היית שוקל/ת להצביע לליכוד?".

מסביבת ראש הממשלה נמסר כי לא מכירים את הנושא.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר