בארץ דעות

מאמר דעה: גלגל התעשייה חרק, אך המכונה עדיין עובדת

קרדיט: אבי אוחיון, לע"מ.
Written by אריה הלבר

בתחילת השבוע התבשרנו עוד פעם על תעשייה, כיד נעלמת, של חבורת דברור ראש הממשלה. ראש הממשלה, מצדו, הגן על חייליו ואשרר את דברי תומכיו. המוצג לפנינו פשוט, אם נבאר את מסך העשן של "הפרת הבידוד". ישנן טענות לבימוי אירוע לפגיעה תקשורתית בהפגנה לגיטימית. בושה.

"בשיגעונו, והסביבה המושחתת וההזויה העוטפת אותו, הוא רואה את מדינת ישראל משנית בחשיבותה ל'מדינת נתניהו'. הוא באמת מאמין שהוא ומשפחתו הם הדבר החשוב היחידי. לכן מעשיו בעיניו אינם בגידה באזרחיו אלא הדבר הנכון ביותר כי הם משרתים את הערך העליון , 'מדינת נתניהו'. לכן מותר לשקר, להפקיר את ביטחון ישראל,להרוס את כלכלתה, ליזום פרובוקציות ולביים השחרת ציבורים שלמים". כך כתב פעיל המחאה, תא"ל (במיל') אסף אגמון. כתב, וע"פ הרגשה של רבים מאלו שנכחו באירועי יום ראשון האחרון צדק. טופז לוק המשמש כיועץ הניו-מדיה של  של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשכר גבוה כנראה מאמין באמת ובתמים שקרבתו הפיזית לראש הממשלה ואולי גם תלותו של ראש הממשלה בו, כמייצג המודרנה התקשורתית, נותנת לו אפשרויות שאין לאחרים. כזכור, בעבר פורסם כי ראש הממשלה לא היה משתמש בטלפון סלולרי. כמה זה קנס של חמשת אלפים שקלים, במשכורת חודשים של עשרות אלפי שקלים לכאורה?

אתר העין השביעית דיווח על האירוע בשאלה העולה בשיח בקבוצות התקשורת של המחאה: "האם צוות הדוברות של בנימין נתניהו ניסה להכפיש את המפגינים שקוראים להתפטרותו באמצעות כריכת המחאה עם ארגון קיקיוני של מכחישי קורונה?". בריאיון לאתר, יואב גלזנר, עיתונאי לשעבר ואיש תוכן, מפרט כי "השעה היתה כאמור עשר וחצי, והם עומדים שם עם מסכות וכובעי מצחייה. איך ששלפתי את הטלפון והרמתי אותו לכיוונם, הם עשו אחורה פנה והתחילו להימלט – אין לי מלה אחרת – במורד רחוב רמב"ן".

אחת המפגינות, לימור מויאל, סיפרה לאתר: "בכל פעם שאנחנו מגיעים לשם במוצ"ש אנחנו מקדישים לזה זמן: עוברים בין האנשים ומחפשים אותם. אנחנו יודעים שהטיפוסים ההזויים האלה שמסתובבים בלי מסכות הם לא משלנו. הם תמיד אנשים שתולים. ובכל פעם אנחנו מוצאים סיפור אחר. הפעם היה לנו ברור שהאנשים האלה לא הגיעו כדי למחות נגד נתניהו. הם קראו לנו 'כבשים', אמרו לנו להוריד את המסכות ושאין בכלל מגפה", והוסיפה כי אחת המפגינות התמוהות אף קראה קריאות בעד ראש הממשלה. התרוץ המגוחך שטופז בא למקום כדי לעשות בדיקות קורונה אינו מסתדר עם העובדה הפשוטה שהבדיקה נעשתה במשרד ראש הממשלה (לפי גורמים במשרד ראש הממשלה עצמו) בשעה 21:30 ואילו טופז מצויד במצלמה מקצועית תועד בהפגנה בשעה 22:30.

הבחור פשוט מאמין בלב שלם שהוא חלק מהפמיליה. באופן פלאי הגיע מר לוק להפגנה בשעה 22:30 מצויד במצלמה מקצועית בדיוק לנקודה שבה בדיוק באותו הרגע נמצאת קבוצת מפגינים שמזמרת בקולי קולות קונספירציות הזויות ומכחישות קורונה, בשונה מכל אלפי המפגינים סביב. פשוט מקריות מדהימה. נקודת ציון נוספת לגאונותו של הברנש וחוש התזמון ה"מקרי" שלו.

בעולמו של מר לוק אולי מותר לביים ארועים, מותר לחרוג מהנחיות משרד הבריאות, בעצם מותר הכל – מי הם אותם נמוכי קומה שיעזו לעמוד בפני משרתו הנאמן של ראש הממשלה הנערץ?

"אם זה היה מצליח להם, זה היה מבחינתנו כמו פיגוע – זה היה הופך לאירוע הכי מדובר מהצד של בלפור. היה לנו מזל ויואב גלזנר תפס אותם על חם. ולגבי החבר'ה שהפגינו – ברגע שהם סיימו את תפקידם ההיסטורי בלעשות לנו 'פיגוע', הם התפוגגו. ועכשיו אנחנו מנסים לברר מי הם" הסבירה מויאל לאתר העין השביעית. בינתיים, גולן וטופז הכחישו את המיוחס.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר