בארץ

התנועה לטוהר המידות אמש לנציב שירות המדינה: פגה תקופת העסקתו של ממלא-מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה ולכן אין שום תוקף להחלטותיו

קרדיט: אבי אוחיון, לע"מ.

במכתב, שיועד ליועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה ולנציב שירות המדינה, עולה כי פקעה תקופת העסקתו של רונן פרץ כמ"מ מנכ"ל המשרד. ע"פ חוק, לא ניתן להאריך את כהונת פרץ כממלא-מקום אלא באישור נציב שירות המדינה והיועמ"ש.

התנועה לטוהר המידות פנתה ביום רביעי האחרון (16.09) לנציב שירות המדינה, הפרופ' דניאל הרשקוביץ, והיועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע פרגו, בנוגע לסיום העסקתו של רונן פרץ כממלא-מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"בהתאם לפרסום באתר 'שקוף', נכון ליום 14.09.2020 הבהירה דוברות משרד המשפטים כי עד עתה לא התקבלה במשרד המשפטים כל בקשה להאריך את תקופת כהונתו של מר רונן פרץ כממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה" נכתב בפנייה, והוסיפו: "כידוע לכם, ובהתאם להוראות חוק המינויים, הארכת כהונתו של ממלא מקום מעבר לחצי שנה מחייבת את אישור נציב שירות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה. מתשובת משרד המשפטים אנו למדים כי הסכמה שכזו לא התבקשה, וממילא לא ניתנה". מכך, הסיקו בתנועה, פקעה הארכת תקופת העסקתו של פרץ בתפקיד.

"אין מר פרץ רשאי להפעיל כל סמכות הנתונה למנכ"ל משרד ראש הממשלה" קבעו בפנייה, והרחיבו: "הינכם נדרשים לוודא, כי מר פרץ לא יוסיף לעסוק בכל עניין כממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ולהנחות את עובדי משרד ראש הממשלה כי אין כל תוקף להחלטותיו או הנחיותיו של מר פרץ, בתפקידו כממלא מקום, שהגיע לסיומו". בעיתון דה-מרקר דווח אמש כי רק שלשום התקבלה בקשה בעניינו של פרץ מטעם משרד ראש הממשלה במשרד המשפטים- כלומר יממה לאחר פרסום "שקוף".

בתנועה הבהירו כי "העובדה שמצב אבסורדי זה מתרחש בשיאו של משבר בריאותי כלכלי חסר תקדים היא תוצאה ישירה של מינוי ממלאי מקום מוחלשים בניגוד לדין ובמטרה להחליש את משרתי הציבור וכי אין כל הצדקה להימנעות ממינוי מנכ"ל קבוע למשרד ראש הממשלה במציאות הנוכחית".

ממשרד נציב שירות המדינה נמסר: "הנושא נמצא על שולחנו של בג"צ בעתירה שהוגשה על ידי התנועה לטוהר המידות, והנציבות  היא אחד המשיבים לעתירה זו. תשובת הנציבות תינתן לבג"צ באמצעות פרקליטות המדינה, כמקובל".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"