בארץ

התנועה לטוהר המידות ליועץ המשפטי לממשלה: וודא כי ראש הממשלה השיב את סכום 110 אלף השקלים שקיבל שלא כדין

ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר. קרדיט: צילום מסך, לע"מ.

התנועה שלחה פניות דומות ליועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה ולמבקר המדינה. בהתאם, ע"פ פניית התנועה, ראש הממשלה נדרש להשיב את שווי החליפות והסיגרים שקיבל שלא כדין. זאת, בנפרד מיתר 300 אלף הדולרים שאישרה בסופו של דבר הועדה לראש הממשלה לא להשיב. נכון לכתיבת שורות אלה, עדיין מתנהלת עתירה לבג"צ של התנועה בנוגע לסכום האחרון.

התנועה לטוהר המידות פנתה שלשום (18.09) ליועץ המשפטי לממשלה, הד"ר אביחי מנדלבליט, בדרישה לוודא כי ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב כחוק סכום של 110 אלף שקלים, ושווי חליפות וסיגרים, שקיבל לא כדין. בכך התייחסו בפנייה להחלטת ועדת ההיתרים מיולי השנה. פניות דומות התקבלו במשרדי היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע פרגו, ולמבקר המדינה, מתניהו אנגלמן.

בפנייה נכתב: "ביום 02.07.2020 ניתנה על ידי ועדת ההיתרים החלטה בעניין בקשתו של ראש הממשלה להבהרת החלטות קודמות של הוועדה למתן היתרים שעניינן, בין היתר, בחליפות וסיגרים שקיבל ראש הממשלה ממר ספנסר פרטרידג', בלא לקבל היתר על פי הכללים למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים", והוסיפו בסעיף אחר: "הוועדה נמנעה בהחלטתה מלהתייחס לנושא הסיגרים שקיבל ראש הממשלה במתנה ממר פרטרידג', למרות שבעניין הסיגרים נקבע, ביחס אליכם, כי 'השניים (קרי, היועצת המשפטית וחשב המשרד) יבדקו גם את נושא הסיגרים ויטפלו בו לפי שיקול דעתם'".

"היועץ המשפטי לממשלה, בתגובתו לעתירה הנ"ל, קבע כי ראש הממשלה נדרש להשיב את שקיבל שלא כדין" קבעו בפניה, והצביעו: "משניתנה החלטתה הסופית של הוועדה, אשר קיבלה תוקף של פסק דין, יש לוודא כי השבת שווי החליפות והסיגרים תבוצע בהקדם האפשרי. את ההשבה יש לבצע לאלתר, בשים לב להיות החלטת הוועדה החלטה סופית, מעוגנת בפסק דין, נוכח התמשכות ההליכים בעניין זה בעבר, עוד בטרם הגיש רה"מ את בקשת ההבהרה בעניין".

בתנועה מסרו כי "לא ניתן לקבל מצב בו ראש הממשלה לא מקיים החלטות סופיות שניתנו בעניינו, תוך הבעת זלזול בוועדה ובכללים למניעת ניגוד עניינים"

"מאחר ועד עתה לא פורסם כי הנושא יושב בהתאם להחלטת הוועדה, ונוכח הזמן הרב שחלף, הינכם מתבקשים להשיבנו, בהקדם האפשרי, האם בוצעה אכיפה על ידכם והאם הושב שווי החליפות והסיגרים לנותנן"  הסבירו בפניה, וציינו: "במידה ולא הושבו הטובין הינכם מתבקשים להשיב מהו המתווה שגובש ליישום ההחלטה".

ממשרד היועמ"ש נמסר: "הפנייה התקבלה ותטופל כמקובל".

ממשרד ראש הממשלה ומשרד מבקר המדינה לא התקבלו תגובות בנושא.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"