אסיה בעולם

תת-מזכיר המדינה האמריקאי לענייני צמיחה כלכלית נפגש בביקור רשמי עם נשיאת טאיוואן

קרדיט: ROC FOREIGN MINISTRY.

הנציג האמריקאי הבכיר אף נפגש במסגרת ביקורו בטאיוואן עם נשיאת המדינה, טסאי אינג-ון, במהלך שע"פ דיווחים הרתיח את בייג'ינג. זהו הנציג האמריקאי הבכיר ביותר שמבקר במדינה מזה 41 שנה.

סיבוב פרסה? תת-מזכיר המדינה האמריקאי לענייני סביבה, אנרגיה וצמיחה כלכלית, קית' קראצ', נפגש השבוע עם נשיאת טאיוואן, טסאי אינג-ון, במסגרת ביקור רשמי אמריקאי במדינה. בכך קראצ' הוא נציג הבכיר ביותר של הממשלה האמריקאי שמבקר במדינה מזה 41 שנה. כך דווח היום (18.09) בעיתון "סאות' צ'יינה מורנינג פוסט". בעיתון הרחיבו כי קראצ' ערך סדרת פגישות בדלתיים סגורות עם בכירים בממשל הטאיוואני בראשות סגן ראש ממשלת טאיוואן, שן ג'ונג-שין, והשרה לענייני כלכלה, וואנג מיי-הואה, במטרה לקדם תפיסות הנוגעות לשיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות. בהתאם, הגורמים ערכו דיונים לגבי דיאלוג כלכלי חדש בין המדינות לאחר שנשיאת טאיוואן הסכימה להוריד איסורי ייבוא למוצרי בקר אמריקאים שנויים במחלוקת.

שליחת טאיוואן לארה"ב, הייסיאהו בי-קחים, מסרה לעיתונות טאיוואנית כי מטרת הביקור הרשמית של תת-המזכיר האמריקאי הייתה להשתתף בטקס אזכרה לנשיא הטאיוואני המנוח לי דנגחווי, אך הצדדים יערכו שיחות על הפורמט, נושאים לקידום ולוחות הזמנים לדיאלוג הכלכלי.

במקביל, "סאות צ'יינה מורנינג פוסט" דיווח היום על התקדמות נוספת ביחסי ארה"ב-טאיוואן. שגרירת ארה"ב באו"ם, קלי קראפט, נפגשה בפומבי עם ראש הנציגות הכלכלית והתרבותית הטאיוואנית בניו-יורק, ג'יימס לי קואנג-ג'אנג. קואנג-ג'אנג משמש גם ראש כוח המשימה הטאיוואני במסדרונות האו"ם. ע"פ הדיווח, זו היתה הפגישה הראשונה בין נציג ארה"ב באו"ם לבכיר טאיוואני ובמהלך השיחה עלו דרכים לקדם את מעורבות טאיוואן באו"ם.

קראפט מסרה לסוכנות הידיעות AP כי "כמובן, אנחנו דוחפים לחזרה שלהם לאו"ם, או שיהיה להם תפקיד בועידת הבריאות של הארגון", והוסיפה: "אם ארה"ב לא תעמוד נגד סין, אז מי כן כשזה יגיע לטאיוואן, אך לא רק טאיוואן, אלא הונג קונג ואחרות?". מנגד, בבייג'ינג רותחים על המהלכים האחרונים ביחסי ארה"ב-טאיוואן בשל טענות סין לריבונות על מדינת האי.

סגן נציג סין באו"ם, גנג שואנג, מסר אמש כי "הצד הסיני דוחק בארה"ב להכיר במלוא הרגישות הגבוהה של הנושא הטאיוואני", וקבע על ארה"ב: "לנהל בזהירות נושאים הקשורים בטאיוואן על מנת לא ליצור אתגרים חדשים ליחסי סין-ארה"ב ולשיתוף הפעולה בין שתי המדינות באו"ם". בד בבד, סין ערכה תרגילים צבאיים בסמיכות למיצרי טאיוואן ביום שישי. זאת לאחר שבמסגרת התרגיל הצבאי השנתי הגדול ביותר של הצבא הטאיוואני, תרגילי האן קואנג, נערך תרחיש של פלישה של הצבא העממי של סין (PLA) לאי בסיוע סימולציות מחשב.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה