בארץ בעולם

המחאה מתרחבת לחוץ לארץ: עשרות ישראלים הפגינו השבוע מחוץ לשגרירות ישראל בברלין

קרדיט: OFEK HAIM.

כ-60 איש הפגינו בשלטי "מדינה אהובה, ממשלה רקובה" ו-"הזדמנות אחרונה לדמוקרטיה" לאור הזדהות עם המפגינים בעד הדמוקרטיה ונגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור. נכון לכתיבת שורות אלה, המחאות יתרחבו לערים נוספות- ביניהן לונדון וסן פרנסיסקו.

60 אנשים הפגינו השבוע במסגרת ההפגנה השלישית בסימן "ישראלים למען ישראל" מול שגרירות ישראל בברלין "למען הדמוקרטיה" וכהזדהות עם מפגיני מאהל המחאה בבלפור נגד ממשלת 36 השרים וראש ממשלה נאשם בפלילים. בשלטים "מדינה אהובה, ממשלה רקובה", "NO BIBI NO CRIME" ו- "הזדמנות אחרונה לדמוקרטיה" ובקריאות נגד הממשלה הנוכחית- המפגינים מחו על ההתנהלות הנוכחית של ממשלת ישראל נוכח משבר הקורונה. ע"פ מארגני ההפגנה, רוב המפגינים היו ישראלים שחוששים לגורל מדינתם. נכון לכתיבת שורות אלה, גל ההפגנות נגד ממשלת 36 השרים והמשך תפקודו מתרחב ובשבוע הבא יכלול הפגנות בברלין, בלונדון, בגשר הזהב בסן פרנסיסקו, בבוסטון, בפריז ובסידני באוסטרליה.

מריאן מטיאש, ישראלית שגרה מזה שלוש וחצי שנים בברלין וממובילי המחאה במקום, אמרה למגזין לתוך הלילה: "אנחנו מוחים לאות סולידריות עם בלפור ובעד הדמוקרטיה. אנחנו ישראלים שאוהבים את הבית. בפעם הראשונה שהפגנו השגריר יצא אלינו", והוסיפה: "אנחנו ימין ושמאל. אנחנו ישראלים למען ישראל. מה שקורה בארץ, האש שזזה מהארץ ומגיעה לכאן".

קרדיט: OFEK HAIM.

"יש לי ילד בן שנתיים שנולד כאן. אני רוצה לחזור. אני נורא מפחדת ממה שקורה בארץ. אני מרגישה שצריך להילחם כדי שיהיה לילד שלי בית. במובן של בית על ערכים דמוקרטיים. גדלתי על אהבת הארץ. המפגינים פה הם ישראלים בעיקר וגם חברים של ישראלים. חברים של ישראל. המטרה שלנו היא להפגין להצלת הדמוקרטיה שיהיה לנו לאן לחזור" אמרה מטיאש.

משגרירות ישראל בברלין לא נמסרה תגובה.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"