בארץ

חברי הקואליציה הפילו את חוק אי כהונת ראש ממשלה עם כתבי אישום

קרדיט: דף טוויטר ראש ממשלת ישראל.
Written by אריה הלבר

סיעת כחול לבן עוד פעם הפרה הבטחת בחירות. במקביל, הפרת בחירות נוספת נרשמה כאשר הצעת חוק לתחבורה ציבורית בשבת אף הוא נפל ע"י הקואליציה. יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, כתב ברשת פייסבוק: "בני גנץ וסיעת כחול לבן הפילו לנו עכשיו את החוק שאוסר על כהונת ראש ממשלה עם כתבי אישום. כן, מדובר בחוק שכתבנו יחד".

הקואליציה הפילה אמש (17.06) את הצעות החוק לאי כהונת ראש ממשלה עם כתבי אישום והפעלת תחבורה ציבורית בשבת. בד בבד, בעיתון הארץ דיווחו כי השרים חילי טרופר, אסף זמיר, מיכאל ביטון, ואלון שוסטר התפטרו מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי. השר יזהר שי צפוי להצטרף לגל ההתפטרות בימים הקרובים. בהתאם, חמישה ח"כים חדשים צפויים להצטרף לכנסת. ארבע ח"כיות צפויות להצטרף לקואליציה, ביניהם שתי עריקות יש עתיד תל"ם, תהלה פרידמן ומיכל קוטלר-וונש. זאת בעוד ח"כ יוראי להב-הרצנו  מיש עתיד-תל"ם צפוי להצטרף לאופוזיציה. בכך הקואליציה מקטינה את כוחה ל-72 מושבים.

"עלתה פה השאלה מספסלי האופוזיציה מדוע השר המשיב לא היה אבי ניסנקורן, שר המשפטים, כמו שנכתב בסדר היום, אז אני רוצה למקרה שהסקרנות אוכלת את הבית הזה, התשובה היא מפני שהוא חתום על החוק. זו רשימת החותמים המקורית של החוק הזה- מספר אחד ברשימת החותמים, זה הוגש במרץ השנה לכנסת זו של החוק שאומר שראש ממשלה לא יכול לכהן עם כתבי אישום. המגיש הראשון נקרא בני גנץ…והמגיש השני הוא אבי ניסנקורן, נכון להיום שר המשפטים של מדינת ישראל" אמר יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, והוסיף: "הוא פשוט לא רצה לעלות הנה ולהודות בפני האולם הזה, אופוזיציה וקואליציה כאחד, שהוא מצביע נגד הצעת חוק שהוא מסכים לה והוא יודע שהיא נכונה. כמוהו כבני גנץ, אנשים שנשבעו לחבריהם, לבוחריהם שהם ילחמו כדי שאדם עם כתבי אישום לא יוכל לנהל את מדינת ישראל. עכשיו הם ישבו פה כגנבים בלילה והצביעו נגדה".

אם זה לא מספיק, שר הפנים אריה דרעי (ש"ס), שע"פ פרסומי כאן 11, הנהיג מדיניות של בחינת יהדותם של יוצאי ברה"מ, התפטר מהכנסת. במקומו היה אמור להיכנס לכנסת ברוך גזהיי מרשימת ש"ס, אך לאחר שהתפרסם כי אמר שנשים חלו בסרטן השד עקב לבוש לא צנוע פרש מהרשימה. במקומו ייכנס אוריאל מנחם בוסו. סגן שר החינוך, מאיר פרוש, אף הוא התפטר מהכנסת. במקומו ייכנס יצחק פנדרוס.

במסגרת החוק הנוורגי שאושר שלשום, מספר השרים וסגני השרים שיוכלו להתפטר מכל מפלגה נקבע בהתאם לגודל הסיעה בכנסת ולאלו מתוכה שאינם שרים.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר