בארץ

שר המשפטים בנוגע לאיומים על שופטת בית המשפט העליון: "המתקפה המתמשכת על מערכת המשפט מסוכנת – ומסכנת את חוסנה של מדינת ישראל"

השופטת ברון בצד הימני בעת העתירות נגד ממשלת ליכוד כחול לבן. קרדיט: לע"מ.

זאת בהתייחס לתלונה שהוגשה במשטרה בעקבות מכתב איום שנשלח לשופטת בית המשפט העליון, השופטת ענת ברון. שר המשפטים הוסיף: "יש שופטים בירושלים והם ימשיכו לבצע את עבודתם ללא מורא". נכון לכתיבת שורות אלה, העניין מצוי בחקירה ומכתב שני נשלח לשופטת.

משמר בתי המשפט הגיש תלונה במשטרה בעקבות מכתב איום שנשלח לשופטת בית המשפט העליון, השופטת ענת ברון. כך עולה בהודעה לתקשורת אמש (14.06) של הרשות השופטת. ברשות השופטת הגיבו לאיומים כי "מכתב האיום, על תוכנו השפל, הוא תוצאה ישירה של הסתה נמשכת ושלוחת רסן נגד הרשות השופטת ושופטיה", והוסיפו: "ניסיונות להלך אימים על שופטי ישראל לא ירתיעו אותם והם ימשיכו לבצע את מלאכתם ללא מורא". בהתאם, שר המשפטים, ח"כ אבי ניסנקורן, כתב ברשת הטוויטר כי "המתקפה המתמשכת על מערכת המשפט מסוכנת – ומסכנת את חוסנה של מדינת ישראל. יש שופטים בירושלים והם ימשיכו לבצע את עבודתם ללא מורא".

בעיתון הארץ דווח כי המכתב הגיע לביתה של השופטת ביום שישי האחרון. המשטרה פתחה בחקירה בנושא. היועץ המשפטי לממשלה (היועמ"ש), ד"ר אביחי מנדלבליט, קיבל אף הוא בחודש שעבר הודעות מאיימות. ליועמ"ש נשלחו בין היתר הודעות "תתאבד", "נגיע אליך" ו-"אתה פגיע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למכתב בישיבת הממשלה כי "יש לגלות אפס סבלנות כלפי כל מי שמאיים ברצח על שופטים ונבחרי ציבור כאחד. רק החודש הגשתי במשטרה שלוש תלונות על איומים ברצח נגדי ונגד בני משפחתי", והוסיף: "אני קורא למשטרה לפעול במהירות ובעוצמה כדי להדביר את נגע ההסתה – אין לו מקום בקרבנו." מנגד, יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, כתב ברשת טוויטר כי "האיום על שופטת בית המשפט העליון הוא תוצאה ישירה של ההסתה שמגיעה מנתניהו. זה על שמו". זאת לאחר ההסתה שיצאה לאחרונה בדבר "תיק תפור" מראש הממשלה. בעת פתיחת משפטו, רה"מ נתניהו אמר כי "גורמים במשטרה ובפרקליטות חברו יחד לעיתוני השמאל, אני קורא להם חבורת 'רק לא ביבי', כדי לתפור לי תיקים מופרכים והזויים".

יו"ר תל"ם, רא"ל (במיל') משה (בוגי) יעלון כתב ברשת טוויטר: "עיתונאים לכלא, שופטים תחת איומים ואבטחה, יועמ״ש לממשלה תחת 'אש', פרקליטות תחת 'אזהרה', מפגינים וכתבים נעצרים ללא סיבה, משטרה ללא מפכ״ל ושב״ס ללא נציב", וקבע: "הנאשם מבלפור וסייעניו ממשיכים בהרס הדמוקרטיה ושלטון החוק. ארדואן כבר כאן – זה מסוכן".

שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ אמיר פרץ (העבודה), כתב בטוויטר כי "יש שופטים בירושלים ואסור שתהיה עליהם השפעה חיצונית ובודאי לא איומים. אסור שאיש פרטי ולא פוליטיקאי, יהלך אימים על שופטים. כשיש איומים על שופטים ואיומים על עיתונאים הדמוקרטיה הישראלית רועדת", וקבע: "קו מחבר בין המקרים, ושניהם כתוצאה מאוירה ציבורית שעלינו, נבחרי הציבור, מוטל לשנות".

(בהכנת הכתבה השתתף אריה הלבר)

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אלון ויס, מערכת "לתוך הלילה"