אסיה בעולם

כמעט תשעת אלפים עצורים מאז תחילת המחאות בהונג קונג לפני שנה

הפגנה ב-24 במאי ברחובות הונג קונג. קרדיט: SHUTTERSTOCK' פאול וונג.

התקשורת המקומית דיווחה כי מאז תחילת ההפגנות בשנה שעברה, כמעט 9000 תושבי הונג קונג נעצרו. מעל 1500 מהם צפויים לעמוד למשפט. במקביל, מספר שתיים ברשות השידור הממלכתית RTHK  התפטרה בזמן של לחץ גובר מצד הממשל בנוגע לסיקור החוק השנוי במחלוקת.

במלאת שנה מאז תחילת המחאות נגד ההתערבות הסינית בהונג קונג, עיתון "סאות' צ'יינה מורנינג פוסט" דיווח השבוע כי במהלך ההפגנות בשנה שחלפה מהתשעה ביוני 2019 ועד ה-29 במאי 2020 נעצרו ע"י המשטרה 8981 מפגינים. עוד עולה מהנתונים כי 1707 מתוך העצורים מתחת לגיל 18. מתוכם, 1602 הם תלמידי תיכון  ושמונה בבית ספר יסודי. בשיחה עם סגן מנהל מחלקת הקרייטיב בעיתון, אדולפו אראנז, שחשף את הנתונים עלה כי רבים מתלמידי התיכון ותלמידי החטיבה שנעצרו מחכים למשפט.  בד בבד, לאור פעילות מחאה בבתי ספר, מזכיר החינוך ההונג קונגי, קווין יאונג, קרא מכתב לכל מנהלי בתי הספר בהונג קונג להעניש כל תלמיד לדקלם סיסמאות מחאה, לשיר שירים פוליטיים וליצור שרשרת אנושית כמחאה על החוק לביטחון לאומי. כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות "הונג קונג פרי פרס" השבוע.

"קבוצות מסוימות משיקות קמפיינים לחתימה מקוונת כדי להתנגד חקיקת החוק לביטחון לאומי, במכוון מטעים או אפילו מתסיסים תלמידים לקחת חלק ב'לערוך שביתה או חרם על שיעור כרפרנדום'" כתב יאונג, והוסיף: "פעולות כאלו הן ניצול התלמידים כדי להשיג את המטרות הפוליטיות של אותן קבוצות על חשבון ביטחונם והאינטרסים של אותם תלמידים".

מאי 2020 בהונג קונג. קרדיט: SHUTTERSTOCK, פאול וונג.

בהתאם מהנתונים עולה כי 5640 מהעצורים היו בגילאי 18 עד 30. נכון ל-29 במאי, 1749 עצורים הואשמו בהשתתפות בהתאגדות לא חוקית, מחאה, תקיפה ועבירות נוספות בהקשר של ההפגנות. מתוכם, 100 הורשעו, ביניהם מספר מצומצם של תומכי משטר, בעוד רק שלושה זוכו. בינתיים, 1547 צפויים לעמוד למשפט עקב השתתפותם במחאות. 5724 נמצאים תחת חקירה בעקבות מעצרם. ביניהם בן 84 כהאדם המבוגר ביותר שנעצר בהקשר למחאות ובן 11 כעצור הצעיר ביותר.

"להתנגד לבייג'ינג, לשחרר את הונג קונג". קרדיט: SHUTTERSTOCK, פאול וונג

עוד מהנתונים עולה כי מתוך העצורים, 2340 הם נשים. 1439 נעצרו אך לאחר מכן שוחררו וקיימת אפשרות כי יועמדו לדין. נתון מעניין נוסף שעלה היה כי 15 עצורים שוחררו ללא תנאי בהסכם סודיות עם המשטרה.

שוטר מצלם מפגין הערב בהונג קונג. קרדיט: צילום מסך, RTHK.

בד בבד, מועצת יועצים מטעם הממשל בהונג קונג הודיעה כי רשות החדשות הממלכתית RTHK צריכה לאמץ ולהסביר לציבור את חקיקת החוק מבייג'ינג. המועצה נפגשה עם מנהל השידורים ברשת החדשות, לאונג קא-ווינג, לאחר שבחודש שעבר התקיימה הפגישה הראשונה בין הגופים במטרה לבחון את ניהול הרשת. יו"ר המועצה, יוג'ין צ'אן, אמר לכתבים לאחר הפגישה ש-RTHK צריכה להתדיין בנוגע לחוק לביטחון לאומי "בצורה חיובית" ולתת לאזרחי הקולוניה הבריטית-לשעבר להבין "נכון" את החוק. במקביל, מספר שתיים ברשות השידור הממלכתית, סגנית המנהל קירינדי צ'אן מאן-קואן, בת 56, התפטרה מתפקידה אחרי פחות משנה בתפקיד. מאן-קואן, בעלת ותק של 30 שנה, הודיעה כי היא פורשת בשל סיבות פרטיות ובריאותיות.

שוטר בהפגנה ב-24 במאי ברחובות הונג קונג. קרדיט: SHUTTERSTOCK' פאול וונג.
Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה