בארץ

המתקפה, הביקורת והחזרה- ראש הממשלה קרא להכניס את העיתונאי החוקר את פרשותיו החמורות לכלא

קרדיט: דף טוויטר בנימין נתניהו.
הציוץ, והתרגיל. קרדיט: דף טוויטר בנימין נתניהו
Written by אריה הלבר

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתף ציוץ של מפלגתו שקרא להכניס את העיתונאי רביב דרוקר לכלא. עקב שאלת עיתונאי אחר במסיבת עיתונאים, ואחרי 22 שעות, הוסר הציוץ. מנגד, דף הפייסבוק הרשמי של נתניהו שיתף הודעה של העיתונאי אלי ציפורי שתוקף את דרוקר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיתף ציוץ של מפלגת הליכוד בראשותו הקוראת לחקור ולהעמיד לדין את עיתונאי חדשות 13 רביב דרוקר שחוקר את פרשיות ראש הממשלה כביכול בגין שיבוש הליכי משפט. מנגד, דף הפייסבוק של רה"מ שיתף הודעה של העיתונאי אלי ציפורי בו הוא קורא לדרוקר "הרמאי הכי גדול בתולדות התקשורת הישראלית – ומקומו אכן בחקירות ובכלא". ציפורי, הידוע כתומך נלהב של רה"מ למרות תיקיו הפליליים, כתב: "אין ולא תהיה ראיית זהב, כי לא היתה כזו מלכתחילה וגם לא תהיה כזו. יש תפירת תיק, שדרוקר הוא שחקן פעיל מאוד בתפירה, יחד עם חבריו ב"הארץ דה מרקר". בהתאם, בסרטון ניתן לראות ברקע תמונת עבר של יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, ח"כ עופר שלח ורביב דרוקר בזמן שהיו עיתונאים. לא סתם התמונה נלקחה מאגף הצהובונים של מאק"ו. תמונה משנת 2009. בסרטון קראו בסימן "לחקור את החוקרים", להעמיד למשפט לא את רה"מ אלא את דרוקר. זאת בתואנה של שיבוש הליכי משפט.

מנגד, בגוש כחול לבן כנראה יצאו במעט מאדישותם התקשורתית והגיבו למתקפה החמורה נגד עיתונאי שעושה את עבודתו. שר התקשורת, ח"כ יועז הנדל (דרך ארץ), כתב ברשת הטוויטר כי "מזכיר שעיתונאים תפקידם לבקר את השלטון. לבקר אותי ואת שאר הפוליטיקאים. אעשה הכל כדי שבישראל תהיה תקשורת חופשית, אמינה, מאוזנת ומגוונת". שר הביטחון ורה"מ החליפי, יו"ר כחול לבן בני גנץ, כתב אף הוא: "תפקידם של עיתונאים הוא לבקר אותנו הפוליטיקאים. כך היה, כך זה עכשיו וכך זה ימשך". בכך אולי גוש כחול לבן ניסה לשמר במעט את הבטחות הבחירות שלא נגנזו לחלוטין.

מנגד, גם חברי האופוזיציה בחלקם לא נשארו מחוץ לשיח. ח"כ יאיר גולן (מר"צ), כתב בטוויטר "עיתונאים לכלא…אמרתי לכם". יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד), כתב "באיזה משטרים ראש ממשלה מאיים לשלוח עיתונאים לכלא? בואו נעשה סדר, תפקידו של רביב דרוקר לתקוף את השלטון, תפקידו של השלטון להגן על רביב דרוקר בזמן שהוא עושה את עבודתו." בהתאם,לפיד אמר בחדשות 13 כי זה שרה"מ אומר צריך לשים אותו בכלא, עיתונאי שעושה תחקיר על רה"מ צריך לשים אותו בכלא, באיזה מדינות נהוג לשים עיתונאים בכלא אם הם מנסים לעשות תחקיר על השלטון? אני זוכר טורקיה, אני זוכר הונגריה, אני זוכר עוד כמה", והוסיף בנוגע לתגובות כחול לבן: "אני מתחיל לאט לאט להגיע לשלב שאין לי ציפיות. הם תעודת הכשרות התלויה על הקיר של נתניהו כשרצה להקים ממשלה, שתיתן לו איזה שהיא לגיטימציה בתחילת משפטו".

"זה לא התקפה על עיתונות, התקפה על עיתונות זו התקפה על הדמוקרטיה הישראלית" אמר לפיד, והוסיף: "זה בא עם שנים שבהם כל מי שאומר מילה עליו, מבית המשפט ועד התקשורת, הוא בוגד ועוכר ישראל ומתירים את דמו. זו הסתה לאלימות".

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר