אסיה בעולם

סין הזהירה את בריטניה מ"להתערב" בענייניה של הונג קונג

קרדיט: דף טוויטר FREEDOMHK.

משרד החוץ הסיני האשים את בריטניה בבעלת מנטליות קולוניאלית כשהקשר שלה להונק קונג נובע מ"הסכמים אגרסיביים שאינם בין שווים". זאת לאחר שראש הממשלה הבריטי בוריס גונסון הציע כי יתמוך בהענקת ויזה ואף דרך איזרוח לתושבי הונג קונג שיבחרו לברוח למדינה האירופאית אם סין תחליט להפעיל את החוק לביטחון לאומי שרבים בקולוניה לשעבר מגדירים כדרקוני.

משרד החוץ הסיני הזהיר אמש (03.06) את בריטניה מ"להתערב" בענייניה הפנימיים של הונג קונג. כך דווח ברשת אל-ג'זירה. דובר משרד החוץ הסיני, ז'או ליג'יאן, אמר במסיבת עיתונאים בבייג'ינג כי "אנו ממליצים לממלכה המאוחדת לקחת צעד אחורה מהתהום, לנטוש את מנטליות המלחמה הקרה וקולוניאליות שלהם, ולהכיר ולכבד את העובדה שהונג קונג חזרה לסין". ז'או הזהיר את לונדון כי היא "חייבת להפסיק להתערב בענייני הונג קונג וענייניה הפנימיים של סין, או שפעולה זו תקבל תוצאה לא רצויה".

דברים אלו מסין באים לאחר ששר החוץ הבריטי, דומיניק ראב, הזהיר את סין בבית המחוקקים הבריטי מפני חקיקת החוק לביטחון לאומי השנוי במחלוקת והציע לה לקחת צעד אחורה מתהום החוק "האוטוריטרי". רשת ABC NEWS דיווחה היום כי ראב הבטיח "לספק אלטרנטיבה" לאלו מהונג קונג המעוניינים להגר לבריטניה במסגרת חקיקת הקלות להונג קונגים בחוקי ההגירה הבריטים. סוכנות הידיעות AFP דיווחה כי שר החוץ הבריטי דיבר עם מדינות החברות רשת "חמשת העיניים" בנוגע לפתיחת שעריהן לתושבי הונג קונג במידה והחלת החוק החדש תגרום לנטישה המונית של האזור הסמי-אוטונומי. "אם סין תמשיך בדרכה, אם תחוקק את החוק לביטחון לאומי הזה, אנחנו נשקול את צעדינו בעתיד בהתאם, יחד עם שותפינו הבינלאומיים ואחרים" ראב אמר בהודעה, והוסיף: "אנחנו כבריטניה, יש לנו אחריות היסטורית, חובה יש לומר, כלפי העם בהונג קונג".

"אני מאוד מקווה שסין תשנה את מסלולה, אך אם לא, הממלכה המאוחדת לא תסתכל לצד אחר כשזה נוגע לאנשי הונג קונג. אנחנו נעמוד איתם. אנחנו נעמוד בהתחייבויותינו" אמר ראב.

קרדיט: רשת אפל דיילי.

במידה רבה ראב מהדהד את דברי ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שהודיע שבריטניה לא תנטוש את העם בהונג קונג. במאמר דעה בעיתון ההונג קונגי "סאות' צ'יינה מורנינג פוסט", מתח ג'ונסון ביקורת על המדיניות הסינית והודיע כי ההקלות המיועדות להגירה לבריטניה חלות על כ-350 אלף איש החיים בהונג קונג, וכ-2.5 מיליון תושבים נוספים זכאים להגשת בקשה לקבלת אותם דרכונים בריטים. ע"פ רשת ABC NEWS, אחת החששות המשמעותיות ביותר היא שסוכני מערכת המודיעין הסינית יוצבו לראשונה בהונג קונג. נתון אשר יחסל סופית את מעמדה של הקולוניה לשעבר כעיר מקלט למספר רב של פליטים פוליטיים סינים.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה