בעולם האמריקות והקריביים

מנהל לשעבר של רשות המחקר והפיתוח הביורפואית האמריקאית: ארה"ב צפויה לעבור את החורף "הקודר ביותר" בשנים האחרונות אם לא תשנה את תגובתה להתפרצות הקורונה

קרדיט: בית המחוקקים האמריקאי, צילום מסך.

הבכיר לשעבר טוען שהועבר מתפקידו בחודש שעבר לאחר שהביע חששות נוכח תגובת הממשל האמריקאי להתפרצות וירוס הקורונה. רשות המחקר והפיתוח הייתה אחראית לפיתוח תרופות למאבק בוירוס.

מנהל רשות המחקר והפיתוח (מו"פ) הביורפואית של הממשל האמריקאי (BARDA), ד"ר ריק ברייט, אמר בפני פאנל בית המחוקקים האמריקאי בנוגע למוכנות נגד הוירוס כי ארה"ב צפויה לעבור את החורף "הקודר ביותר" בשנים האחרונות אם לא תשנה את תגובתה להתפרצות הקורונה. כך דיווחה ביום חמישי האחרון (14.05) סוכנות הידיעות רויטרס. ברייט אמר כי "מה שאנחנו עושים חייב להיעשות ע"י המוחות המדעיים הטובים ביותר. חלון ההזדמנויות שלנו מצטמצם. אם ניכשל לשפר את יכולת התגובה שלו כעת, בהתבסס על מדע, אני חושש שהמגפה תהיה גרועה וארוכה יותר" אמר ברייט.

ברייט נשא את עדותו כמדליף שעות לאחר שנשיא ארה"ב קרא לו ברשת הטוויטר "עובד ממורמר, שלא אהוב או מוערך ע"י אנשים שדיברתי איתם", והוסיף: "עם הגישה שלו, לא צריך לעבוד יותר עבור ממשלתנו". ברייט הועבר מתפקידו בחודש שעבר כמנהל BARDA, כשאחד מתפקידי הרשות הוא לייצר תרופות נגד הוירוס. ע"פ ברייט, הוא הועבר מתפקידו מחטיבת המו"פ הביורפואית בגלל שהוא התנגד לניסיונות לדחוף את החומרים הידרוקסיכלורוקווין, וכלורוקווין המשמשת לטיפול במלריה כתרופות לתופעת בעית הנשימה המלווה את ההידבקות בוירוס הקורונה. בהודעה בחודש שעבר, ברייט הודיע כי הממשל האמריקאי קידם את התרופות כ"תרופה לכל המחלות" בשעה שהן היו בבירור "חסרות ביסוס מדעי".

דוברת מחלקת הבריאות האמריקאית, קייטלין אוקלי, סתרה את טענת ברייט בהודעה השבוע כי הוא הועבר מתפקידו לתפקיד במסגרתו הוא הופקד על ייצור בדיקות דיאגנוסטיות בשווי מיליארד דולרים. במקביל, מומחה למחלות מידבקות, ד"ר אנטוני פאוצ'י, הזהיר את הסנאט האמריקאי שהקלה מוקדמת מדי של ההסגרים יכולה להוביל להתפרצויות נוספות במדינה. מנגד, סוכנות הידיעות רויטרס הודיעה שהנשיא טראמפ מנע מפאוצ'י להעיד בפני בין המחוקקים האמריקאי.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

מערכת מגזין לתוך הלילה