בארץ

יו"ר תל"ם בוגי יעלון: נאומו של יו"ר כחול-לבן נאום של אובדן דרך

בני גנץ בנאומו השבוע. קרדיט: פייסבוק.
Written by אריה הלבר

יו"ר תל"ם כתב ברשת החברתית פייסבוק על נאומו של יו"ר כחול-לבן בני גנץ כי "שמעתי, לצערי, גם אמירות מנותקות מהמציאות, כמו האמירה לפיה הברירה שעמדה בפני גנץ הייתה בין 'ממשלת אחדות' או בחירות רביעיות – שקר".

יו"ר תל"ם, ח"כ ורא"ל (במיל') משה (בוגי) יעלון, כתב שלשום (14.04) בדף הפייסבוק שלו כי נאומו של יו"ר רשימת כחול-לבן, ח"כ ורא"ל (במיל') בני גנץ, הוא נאום של אובדן דרך ואף שקרים. יעלון כתב כי "שמעתי, לצערי, גם אמירות מנותקות מהמציאות, כמו האמירה לפיה הברירה שעמדה בפני גנץ הייתה בין "ממשלת אחדות" או בחירות רביעיות – שקר", והוסיף: "קבענו ברביעייה כי במקביל לניסיוננו להרכבת 'ממשלת חרום רחבה ככל האפשר, לאומית ופטריוטית' בהובלתו של בני גנץ וכדבריו, נפעל גם בכל הכוח להפעיל את הכנסת ואת וועדותיה, נבחר יו"ר כנסת חדש ונחוקק חוקים שימנעו מהנאשם נתניהו להביא אותנו אל בחירות רביעיות".

לדבריי יעלון, בין החוקים שהתכוונו לקדם היו חוק שלא יאפשר לנאשם בפלילים להיות מועמד לראשות ממשלה. "מובן מאליו, שיש צורך לחוקקו, עקב מעשיו הפליליים של נתניהו והיאחזותו בכיסא" כתב יעלון. חוקים נוספים אשר היו על השולחן היו חוק שימנע ממי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון, להתמנות לתפקיד ציבורי וחוק שיגביל את כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים, או שלוש קדנציות.

"לי היה ברור כי מטרתו של נתניהו ב'ממשלת אחדות' והכנסת ׳כחול לבן׳ לממשלה תחתיו, תוך שהוא נאשם, כידוע, בשלושה כתבי אישום חמורים – נועדה רק כדי לפרק את האלטרנטיבה השלטונית היחידה שאיימה עליו בעשור האחרון, את ׳כחול לבן׳. לצערי בני גנץ נפל בפח הזה, ועיניכם הרואות את התוצאה" הרחיב יעלון, וקבע: "לתרץ את הזחילה לממשלה כזו עקב מגיפת הקורונה, בייחוד כשברור שאחרי פירוק ׳כחול לבן׳, הזמן והתקדמות המגיפה כלל לא דוחקים בנתניהו – זה מגוחך. להסביר כי שעת החירום הזו חייבה הפרה של הבטחת הבחירות שלנו – שלא להיכנס לממשלה תחת נאשם עם שלושה כתבי אישום חמורים (ונוספים בדרך), זו הטעיה… זו אינה עוד הפרה של 'הבטחת בחירות', זו פגיעה במהותה של ׳כחול לבן׳, שקמה כדי להסיר את השלטון הרע הזה מהארץ – שלטון משסה ומסית, שלטון מושחת, שלטון מפר חוק, הפוגע בשלטון החוק".

"זו פגיעה בלמעלה ממיליון הבוחרים של ׳כחול לבן׳, ששמו בנו את מבטחם. במקום להמשיך ולפעול נגד המשך כהונתו של נאשם בעבירות פליליות חמורות, שבגינן לא יכול לעבוד כמורה, כמנהל בנק, או להתגייס לצה"ל…מאפשר בני גנץ לנתניהו, בשמה של הקורונה, להמשיך ולכהן כראש ממשלת ישראל, ואף חוסך ממנו את מבחן קבלת המנדט מהנשיא, שמבין מצידו את הקושי שבהטלת המנדט על מי שנאשם בשלושה כתבי אישום חמורים" כתב יעלון, והסביר: "גנץ גם מאפשר לנתניהו לעקוף את בג"צ, בהסכמתו ללכת לבחירות רביעיות במקרה ובג"ץ יחליט, ובצדק, שלא לאפשר לנאשם כזה להרכיב ממשלה ולעמוד בראשה".

באתר החדשות וואלה נכתב אמש בכותרת "בשביל הבטחה לרשת את נתניהו, גנץ מוכן למלכד עבורו את בג"צ" נכתב כי "לפי טיוטת חוזה ביבי-בני, שפורסמה בתקשורת ולא הוכחשה, גנץ יחתום על ערבות לנתניהו שפסילת ראש הממשלה בבג"ץ בגלל עמידתו לדין תפיל את הממשלה כולה ותביא להקדמת הבחירות לכנסת. גנץ נכבל לנתניהו ויקפוץ איתו אל התהום. הפסדו של נתניהו לא ייצא בשכרו של גנץ והמיועד לראש הממשלה הבא לא ייבנה מחורבנו של ראש הממשלה שייאלץ לצאת. לשניהם גורל אחד, מהול באזהרה לגנץ, שבבחירות שיוקדמו – ושאליהן לא יגיע כראש ממשלת המעבר – עוד ייחלש כוחו הדל".

בהתאם, גנץ כתב בנוגע לנאומו השנוי במחלוקת לפני יומיים בדף רשת הפייסבוק שלו כי
"בשעה הזו אף אחד לא יטיף לי על פוליטיקה, אף אחד לא ינזוף בי על כך שבחרתי בטובת אזרחי המדינה על פני טובתי האישית ואף אחד לא יזיז אותי מילימטר מהאמונה העמוקה שלי שטובת ישראל לפני הכל", והוסיף: "מי שרואה את עצמו מנהיג את המדינה הזו ואת העם הזה חייב להוכיח בכל עת שהוא יכול לעמוד כקיר פלדה מול כל לחץ, מול כל אתגר ומול כל איום".

"אחרי הבחירות האחרונות נוצרה מציאות חירום חדשה. עמדתי בפני שתי אופציות – לגרור את ישראל לבחירות רביעיות או לפעול להקמת ממשלת חירום לאומית. לקחתי סיכונים אישיים ופוליטים,
ובחרתי לצעוד בנתיב להקמת ממשלה" כתב גנץ.

Print Friendly, PDF & Email

About the author

אריה הלבר